• Trekk

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

>Jag är feminist, stolt och hedersfull.

Så modigt
    Det låter fantastiskt och oerhört svårt, fick du gå en lång kurs för det?

>Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet

Jag fattar mig kort. Förstör inte ett friskt barn med ditt nonsens. Keep the crazy inside så att säga. Du som förälder har ett ansvar att ge ditt barn det bästa liv det kan få, att använda det som en politisk spelpjäs för din personliga övertygelse är sjukt och fel. Ge ungen det fria val du EGENTLIGEN vill och låt HONOM vara i fred och fritt välja om han senare vill klä sig i kjol eller militäruniform. Om du uppfostrar ungen till en hen kommer du GARANTERAT skapa en superrambo vilket lär vara HANS motreaktion mot ditt nonsens när HAN blir äldre.

>och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland.

Jag ber till Poseidon att du är ett troll, alternativt den enda i det kända universum som gör så här mot sitt barn. En sorts känslornas Dr Mengele om du så vill.

Förstör inte barnet!

• Trekk
    Kattdamen skrev 2012-08-22 09:38:51 följande:
    Varför förknippar du kvinnor med klänningar och kjolar?
    Varför förknippar du sommar med värme?
    Varför förknippar du vinter med snö?
    Varför förknippar du natt med mörker?

Uppenbarligen är svaret att klänningar alltid har varit i kvinnoplagg i vår kultur under vår livstid. En saudier har en annan syn på saken och öbor i Mikronesien har en annan syn.

Men kvinnor och män har däremot olika kläder i alla kulturer, fuckin deal with it liksom 
  • Trekk
    Amy1983 skrev 2012-08-22 09:39:22 följande:
    Fast det kommer ju upp hela tiden i dessa genustrådar att mammorna sätter på sina söner även klänningar... Så där är ju TS långt ifrån ensam.

Sen resten du skrev (som jag inte citerar här) lät bra. Men tror du inte det är vanligt missförstånd. Att de som inte är riktigt insatta i genus helt enkelt gör till överdrift, dvs försöker göra om pojkarna till flickor och flickorna till pojkar bara för att statuera exempel?

Jag tror inte TS är ett troll. Jag tror däremot att hon så desperat försöker vara en modern förälder att det helt enkelt går till överdrift då hon inte riktigt förstår vad det egentligen innebär med genus
    Indeed

Jag tror att ett stort missförstånd finns i vanföreställningen att människor skulle vara statiska varelser lika simpla som amöbor. Sätt neutrala kläder på barnet och vips, fred på jordn. Det som med största sannolikhet kommer att ske är att ungen, när han eller hon blir gammal nog att förstå vad mamma eller pappa håller på med, blir förbannad, känner sig kränkt och vill återta sin integritet/identitet och gör någon sorts revolt mot det mor och far gjort.

Att tvinga en flicka att vara riktigt flickflickig tycks däremot kunna skapa ett riktigt genusmonster, så om man är riktigt smart så tvingar man in sina barn i könsroller stenhårt så att dom gör en hen-revolt sen, man måste vara slug som genusrebell ;.) 
  • Trekk
    PolyPond skrev 2012-08-22 11:50:05 följande:
    Vad har du emot att man arbetar för förändring?

Inget, jag är däremot allergisk mot pseudovetenskapligt nonsens även om det är välmenande.

Du förstår väl att ingen klädkod i universum kan ändra det faktum att tjejer och killar är olika och utöver det har ett distinkt behov av att göra åtskillnad på varandra socialt. Du ger dig på 400 år av däggdjursevolution med små ordlekar och utbyte av leksaker men könsskilnaderna finns även om alla barn får pottfrisyr och neutrala gula sparkdräkter och namnet Kim.

Det du är ute efter är snarare att folk ska behandlas RÄTTVIST trots att de har olika förutsättningar och är annorlunda. Det är något helt annat och väldigt sunt. Att försöka tvinga kvinnor att bli män, eller att försöka ta bort alla kön är två väldigt ovetenskapliga metoder för att skapa en rättvis värld och de fungerar givetvis inte och ska inte ens diskuteras då de är sedan länge falsifierade nonsenshypoteser.

Däremot bör man fortsätta att på olika vis dels höja kvinnors status samt höja statusen för det som kvinnor gör där och då det är möjligt, Men helt jämn kommer aldrig spelplanen bli.

Kvinnor föder barnen och därmed är det ett faktum att de en period av sina liv kommer vara borta från arbetsmarknaden, denna lilla skillnad i sig skulle över åren leda till enorma skillnader.

Kvinnor gifter sig ofta med män som är några år äldre, tror det var 3.4 år i snitt = Mannen har, genom sin ålder, kommit något längre in sin karriär = mamman stannar hemma med barnet då de tjänar mer på att pappa jobbar som familj etc.

Små saker som gör att det är svårt att skapa ett "jämlikt" samhälle. Men det viktiga är att så många som möjligt känner sig RÄTTVIST behandlade utifrån sina förutsättningar.

Så ja, det är behjärtansvärt att man vill ändra världen till något bättre. Men att vara ideologiskt låst, vägra ta till sig vedertagna fakta och anpassa sin approach efter verkligheten samt att vilja ha rätt snarare än att ta reda på vad som egentligen är rätt blir ofta kontraproduktivt.

De flesta genus"vetare" styrs av en känslomässig och irrationell/ovetenskaplig övertygelse som i bland är DIREKT skadlig för barnen.

Salongsrebeller kort och gott som för ett one man army krig mot världen, men som likt självmordsbombaren Timur bara spränger sig själva med tändhattarna inför förbryllade åskådare. 
  • Trekk

Min polares farsa växte upp i början av feministeran och fick en period dockor att leka med. Han hängde dem från ett päronträd samt eldade upp deras hår.

Jag försökte få min syster att leka med mina bilar, men hon bäddade bara ner dem på rygg i dockhuset där dom skulle sova.

Homosapiens är homosapiens är homosapiens.Drömmer 

• Trekk
    Kattdamen skrev 2012-08-22 12:11:25 följande:
    Precis, det kan alltså ändras.
    Nej givetvis inte. Olika kön kommer alltid att finnas. Ibland har män klänningar, ibland går båda män och kvinnor nakna men det ändrar precis och absolut ingenting och ingen könsdiskriminering i universum rörs ens i ryggen av nåt så ynkligt och trivialt som klädseln.
  • Trekk
    Anonym (höh) skrev 2012-08-22 12:08:09 följande:
    Det där lät inte friskt du..
    Han är en speciell herre och det var lite seriemördarvarning på hans dockavrättningar. Jag lekte aldrig så där mörka lekar. Eller jo, jag tog iofs ett förstoringsglas och skapade en dödsstråle på en myrstig en gång så även jag måste en gång ha legat i riskzonen. Drömmer
  • Trekk
    PolyPond skrev 2012-08-22 12:10:02 följande:
    Min utgångspunkt är att INDIVIDER är olika. Att det finns generella beteenden som är vanligare hos killar än tjejer är helt oviktigt - det viktiga är att individen själv skall få så många möjligheter som möjligt.
    Jag strider för förändring eftersom den könsroll som tilldelats mig alltid suttit obekvämt och massor av människor i min bekantskapskrets upplever samma sak. Jag vill att mina barn och folk i allmänhet skall slippa strida eller stå på sig för att få vara och klä sig på ett visst sätt. Jag vill att vår värld skall vara så pass öppensinnad att de fria valen skall vara självklara.

Varför känner du behov av att bekämpa detta genom att låtsas att det handlar om något det inte handlar om?
    >Min utgångspunkt är att INDIVIDER är olika

Håller med

> Att det finns generella beteenden som är vanligare hos killar än tjejer är helt oviktigt

Givetvis är en sådan uppenbar observation viktig. Det är enorm skillnad på gruppdynamik och hierarkiska strukturer inom grupper med bara killar, med bara flickor och blandade. Detta blir relevant direkt då barn och ungdomar träffas i skolan och bildar sina första flockar.

Verkligheten ÄR vad den är oavsett om man gillar det eller ej, finns ingen anledning att likt en religiös försöka verkligheten att anpassa sig efter ens personliga önskemål.

>Jag strider för förändring eftersom den könsroll som tilldelats mig alltid suttit obekvämt och massor av människor i min bekantskapskrets upplever samma sak. 

Det är din fulla rätt att känna så och att strida för vad du anser vara en positiv förändring.

> Jag vill att mina barn och folk i allmänhet skall slippa strida eller stå på sig för att få vara och klä sig på ett visst sätt. 

Då förstår jag inte varför du börjar i fel ände. Anledningen till att jag inte kan ta feminister på allvar är att så extremt få feminister bryr sig om de kvinnor som verkligen har riktiga problem.
    Du kan gå klädd i kostym utan problem, du kan gå klädd i klänning utan problem så jag förstår inte vad du är så förbannat missnöjd med. Du har det bättre än ALLA tjejer i vår historia och än 99.99% av ALLA jordens flickebarn men du gnäller som att du verkligen led här i Sverige.

70 000 kvinnor i Sverige uppger att de inte får välja partner, varför talar inga feminister om dem?
    Det finns väldigt många kvinnor i Sverige som inte får gå ut och komma hem som de vill, och 11% av flickorna i ett invandratätt område uppgav att de inte ens fick gå till och från skolan så som de önskade och att en fem minuters försening i vissa fall var förenat med misshandel.

Tiotals flickor har kastats ut från balkonger eller tvingats att hoppa själva pga patriarkariskt hedersfötryck. 30 tjejer och inte en enda demonstration! Vänstern har inte sagt ett pip genusfolket har inte sagt ett knyst. Inte ett enda fackeltåg, inte ens en sketen krönika i nån lokaltidning, INGET.

70 000 av era systrar lever under ett hedersförtryck av kvinnor som härstammar från bornsåldern och det HÄR i Sverige på VÅR vakt! Och vad gör ni? Jo ni pratar om att herrgåman borde heta fru gå man och får statliga anslag till att göra en frugårman skylt!

Det finns två kliniker i Stockholm vad jag vet som för ca 25 000 syr ihop blydgläpparna lite åt nygifta flickor som MÅSTE blöda på bröllopsnatten för att bevisa att de är oskulder, lakanen undersöks givetvis av släkten.

Detta tycker ni genusnissar är helt okej, för ni är nämligen så förbannat jävla förtryckta i Sverige och tycker så synd om er själva för att det finns klädeskoder som är generellt vedertagna. Som sagt var, du får ha jeans på dig, du får ha kjol, du får ha klänning, du får ha shorts, du får ha vad fan du vill, men tror att du är förtryckt ändå.

Gåsleversossar och salongsrebeller är riktiga rasister som skiter totalt i invandrarflickorna trots att närmre en miljon kvinnor i landet är första eller andra generationens invandrare och många av dem lever under fruktansvärda förhållanden med konstanta hot.

Men men, låt oss för all del prata om DIG och DINA enorma problem. Låt oss vinna de viktiga segrarna. Vem bryr sig om Aisha och Noor när vi har fru gårman att diskutera. Två förslag är uppe nu, välj med vishet, det kan vara det viktigaste du någonsin tagit ställning för i hel ditt liv!

• Trekk

Intressant att aldrig genusfolket vill kämpa för sina invandrade systrars rätt att klä sig som de själva vill. Men även detta kanske kan lösas medelst nya kyltar?

• Trekk
    Anonym (mia) skrev 2012-08-22 14:26:29 följande:
    Stackars barn! Är fortfarande arg för min mamma klippte mig i pojkfrisyr som barn.. Om jag som utomstående träffat er hade jag tolkat det som att du hellre velat ha en dotter.
    Exakt, ingen kommer att förstå Ts genusnonsens!
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!