Inlägg från: Janice01 |Visa alla inlägg
  • Janice01

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Hahaha TS, du har jag bara fått det som du vill! Vad gnäller du för?

• Janice01
    mammaleena skrev 2012-08-22 13:14:52 följande:
    Du är inte feminist utan bara okunnig och patetisk.Att göra din son könslös genom att kalla honom "hen" är ju absurt.
    Att klä honom i klänning för att du ska kunna visa dina sk. åsikter är ännu värre Är det inte ens plikt som förälder att genom vägledning och uppfostran lära sitt barn att bli en trygg,stark person som när situationer och livsavgörande beslut ska fattas, kan göra aktiva val?Är inte tanken att man ska ge sina barn en bra värdegrund och ett rättvisetänk som gör det möjligt att i framtiden våga stå upp för sina åsikter och respektera andra människor och sig själv.Tycker du att du ger din son den möjligheten genom att behandla honom som ett "det".Fattar inte varför du hakar upp dig på att din man ska gå på bröllop i klänning. Det är ju hans val.Hans sätt att visa hur korkat du tänker.Tycker du ska vara glad att han har humor för om jag hade varit sambo med dig hade jag tagit ungen och dragit. 
    Mycket klokt sagt!

TS ger i alla fall tokfeminismen ett ansikte!
  • Janice01
    msmurphy skrev 2012-08-26 23:39:59 följande:
    Det var inte alls det det handlade om och det var du som inte förstod. 

Jag tror inte någon förespråkar att man ska TVINGA sina söner att ha klänning på sig. Men ärligtr talat, vem använder sina barn mer som spälpjäser; föräldern som säger okej när sonen vill ha klänning på sig eller föräldern som förvägrar sitt lilla barn det. Ett oskyldigt klädesplagg. Fräscht att kalla folk som är FÖR den fria viljan och det fria valet för fascister, när det är såna som du som sitter på era höga hästar och dikterar vad som är rätt och fel. 

Jag har aldrig någonsin stött på en liten pojke som velat ha klänning eller andra flickkläder och då har jag stött på många många killar genom åren.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-27 22:07:26 följande:
    Ja.
    Det är sällan jag tyckt något varit läskigt, så därför ser jag inte heller mig själv som modigt. I och med det blir det ganska fånigt att raljera om att jag inte är särskilt tuff. Jag är den första att erkänna att jag inte är det.

Min kamp för att vara som jag vill sköter jag själv, men att jag visar på möjligheter för mina barn är inte en kamp, utan precis det jag säger: möjligheter. Det finns inget tvång i att ge en person valfrihet och jag kommer strida tills naglarna blöder för mitt barns rätt att få utforska världen utan att bli ansatt för det. Om det innebär att jag måste besöka varje förälder i klassen, dra ihop föräldramöten etcetera, så är det så. Men mitt barn ska ha rätten att själv få bestämma själv hur hen vill vara. (Nej, jag kallar inte mitt barn hen i normala fall, utan enbart för att ni här inte har att göra med den saken.) Det är inte vi som ska ändra på oss, utan de intoleranta.

Jag vill inte att mitt barn ska behöva bli en marionett i kampen för könsuppdelning, om det inte är vad hen själv vill.
    Klart att pojkar sjkall få prova det dom vill i klädväg! MEN det är ytterst ovanligt att en pojke vill gå i flickläder!

Varför säger du "hen" överhuvudtaget??? Det är inget ord utan något som de värsta tokfeministerna försöker få in i det Svenska språket!
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-28 11:04:05 följande:
    Det beror på vilken ålder de är i. Självklart påverkas de av omgivningen, precis som alla oss andra.

Jag säger hen eftersom ni inte har något att göra med könet på mitt barn. Om du tycker jag är en tokfeminist skiter jag högaktningsfullt i.
    Varför använder du då inte ordet "den" eller bara "mitt barn" som är korrekt svenska????
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-28 14:38:07 följande:
    Det är ett praktiskt ord och det är roligt att vara med och förändra. Polyamori är ett annat svenskt ord som jag varit med och "använt in" i språket.
    Visst är det ett roligt ord om man nu tillhör tokfeminismen och vill provocera alla soom inte tänker som dom!
    Annars är det lättare att använda ett "praktist" ord som alla förstår....
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 08:54:34 följande:
    Jag är inte det minsta intresserad av att provocera. Förnya är däremot kul. Och nu känner i  princip alla till ordet hen, tack vare att somliga irriterar sig så. Bra jobbat! Skrattande

I övrigt vore det trevligt om du inte förstörde denna tråd till ytterligare en hen-debatt och lät dem hålla hus i sina egna istället?
    "Vissa stör sejj"...Du om du hade varit lite mera vaken hade du vetat att så gott som alla stör sej på det jävla ordet!

Vadå förstör tråden? Det handlar om feminism och vissa tokfeminsistiska saker förtar inte det andra.....
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 09:16:41 följande:
    De gjorde många med snippa också.
    Det finns hundratals trådar om hen på forumet. Lek där!
    Och dom gör det fortfarande....Snippa är ett ord som kan användas till små barn, gör du det till vuxna också?
    Gå dit och trolla där själv om du vågar....

Tillbaka till ämnet. Menar du på allvar att du trpr att det är föräldrarnas fel om dit barn mobbas för att din son går klädd som en transvestit på dagis? Då vet du inte hur barn fungerar....
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 09:57:51 följande:
    Jag skriver redan i en aktiv hen-diskussion. Troll är jag inte så förtjust i dock.

Eftersom jag både arbetat med barn och känner till mobbning från egen erfarenhet, så har jag rätt bra koll på hur det fungerar. Självklart kommer idéer om vad som är okej och inte att ha på sig från vuxenvärlden ursprungligen. Det är vi vuxna som har ansvar för att barnen inte gör sådana värderingar.
    Vore skoj att vera vilken tråd det är!

Det har inte ett skit med vad föräldrarna säger eller inte! Barn stöter ut och mobbar andra barn som skiljer sej från mängden.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 11:39:54 följande:
    Den är aktiv, så den bör vara enkel att finna.

Självklart kommer barnens värderingar från vuxenvärlden. Mobbning är dock inte en fråga om  kläder och yttre attribut, utan är i grunden en fråga om osäkerhet och gruppdynamik.
    Viist kommer värderingar från vuxenvärlden. Om pappa går hemma med klänning så är det naturligt för barnen att pojkar använder flickkläder. Men det är ju inte så många som har pappor som är transor....
    Vi övriga normala pratar aldrig om att det är normal eller annat om att bära det andra könets kläder.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 11:58:13 följande:
    Min sambo är inte transa men går i alla fall i kjol ibland. Ett ex är inte transa men går i sådana kläder ofta. Ingen av dem gör det för att de vill gå i andra könets kläder, utan för att de anser sig ha all rätt i världen att klä sig hur de vill. Man behöver inte dela upp kläder efter kön.
    Det är ju extremt ovanligt att män gör som din man! Ännu ovanligare säkert än att vara transa.
    Använder han fler tjej kläder som tex strumpbyxor som är ganska tabubelagt för män?
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:35:04 följande:
    Ännu oftare. Det är helt oladdat för honom. Till skillnad från mig tycker han det är skönt. Jag avskyr detta djävulska påfund till grennedhasande åbäken.
    Varma kalasbyxor då? Det använder även min sambo under byxorna då det är kallt.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 14:49:18 följande:
    Om kalasbyxor är tjockare strumpbyxor så använder han det. Jag skulle däremot aldrig komma på tanken. Usch.

Ja, sådan där som oftast är ribbstickade och av bomull. Har han det under byxorna för att inte frysa då?
    Varför skulle du inte det? Det är ju jättepraktiskt och skönt att ha under på vintern!
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 15:08:06 följande:
    Ja, det brukar han ha.

Det är så vansinnigt obekvämt så det finns inte! Tacka vet jag långfillingar.
    Det har ju min kille också i bland går han inne med dom på vintern utan jeans, inte så sexigt på en kille kanske...

Har du provat på länge, dom är otroligt sköna nu föttiden!
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-09-04 12:33:06 följande:
    Då säger man partner. Eller vän.
    Precis som man säger barn eller den.....
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-09-04 12:44:02 följande:
    Ja, det är också könsneutrala ord.
    Varför då inte använda dessa korrekta ord i stället för att hitta på ett nytt ord som dessutom retar upp så många?
  • Janice01
    Jennass skrev 2012-09-07 11:22:12 följande:
    Förstår din pojkvän. Och ordet hen får mig att kväljas. Du har en SON, det är en HAN. Kan han inte få vara det utan några konstigheter? Heter han något i stil med med Maj-Björn också? Bara för att "neutralisera" snoppen som han föddes med? Kan inte barn bara få vara barn, måste man krångla till allt så jävligt. Suck!
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-09-12 12:44:16 följande:
    Om man inte kan kallas han eller hon utan bara hen (hen fungerar som bekant både istället för han och hon eller ingetdera) så är det svårt att vara transvestit, då det nästan förutsätter en motsatt könsidentitet mot det man klär om till.

Det finns även folk som har helt fullständigt klara könsidentiteter som killar eller tjejer, men som vägrar acceptera att massor av kläder förvägras dem, och därför använder dem ändå.

Vad är det som gör att du finner detta så oerhört roligt?

Det mest roliga är väl att du lindar in dej i otroligt märkliga bortförklaringar!
    Även om du kallar din man för "hen" så är HAN en trensvestit eftersom han tycker om att gå klädd i det motsatta könets kläder. Inget ändras för att du väljer att kallar han för hen.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-09-13 09:15:56 följande:
    Här förstår jag faktiskt inte invändningen. Det är ju inte skolan som driver detta, utan en stiftelse. Det står förstås en annan grundare att skapa något liknande för killar.

Gå inte i fällan att bara gnälla istället för att handla, där det finns handlingsutrymme!
    Det står ju klart och tydligt att kommunen betalade 150 000 kr till stöd för det projektet....
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!