• Mandi74

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag kan inte riktigt förstå varför man klär en bebis i klänning, ganska opraktiskt oavsett kön. 

Sen trodde jag det där med pojkar i klänning handlade om att ge barnen själva valfrihet att få vara den som själva vill, när dom vill, om dom vill.  Kan inte se hur en bebis själv gör valet att vilja ha en klänning på sig.. 

Känns inte som att ts barn kommer ha så mycket att säga till om själv när det växer upp, om ts redan nu använder sitt barn i sin kamp. 

You see 11 condoms, I see 11 minutes of my life I'm not getting back.
  • Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 11:43:45 följande:
    Så länge du anser att det är fel kommer även barnen att snappa upp det. Lita på  det!

Och hysterin i märken och liknande har naturligtvis sin grund någonstans. Lösningen på båda problemen är att arbeta med gruppen som sådan. Måste starta en tråd i ämnet mobbning känner jag. Det är allmänt kaos på hur man bemöter detta i samhället.
    Du motverkar i alla fall inte mobbning genom att klä en bebis pojke i klänning, den saken är då säker. 

• Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:03:32 följande:
    Det är förbannat praktiskt på blöjbarn.
    En t-shirt och shorts/underbyxor eller en body är nog mer praktiskt. 

• Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:02:36 följande:
    Precis. Du är problemet. Försök förstå det. Din inställning hindrar folk från att göra som de vill.

Jag vill ABSOLUT ha ett samhälle där saker inte bara är på ett sätt "för att det ska vara så". Det ska finnas adekvata skäl för de normer vi omger oss av. Inget av skälen för genusuppdelade kläder är adekvata nog.
    Att folk ska få klä sig som dom vill, har ju inget att göra med att ts klär sin bebis i klänning.. är det hans vilja eller är det bara ts sätt att tvinga sin son in i något som han kanske inte vill?

Att ts kallar sin son hen är ju bara ännu en löjlig grej i det hela, eftersom hon vet att det är en han. Löjliga feminister som ska överdriva allt på alla sätt dom kan. 

• Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:38:53 följande:
    Bäbisar skiter fullständigt i vad de har på sig, upplysningsvis.

Precis.. alltså använder mamman sitt barn för att driva sin kamp, inget annat.. som jag skrivit många gånger nu. 

• Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:54:51 följande:
    Man kan inte utnyttja någon som inte bryr sig. Dessutom är det fasen så mycket billigare och mera miljövänligt att kunna använda kläderna till vem som helst. När vi handlar köper vi det vi tycker är fint. Det är lika lite eller mycket kamp i att välja från hela klädavdelningen som det är för de föräldrar som väljer från en viss del.
    Varför förutsätter du att DITT barn vill föra DIN kamp för könsuppdelning?
    Så det är billigare att köpa klänningar än t-shirts/bodys?  Drömmer

Vilken är min kamp och hur bedriver jag den genom mitt barn? 

• Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 13:11:56 följande:
    T-shirts köper jag inte för att jag avskyr dem. Varför jag bara ska begränsa mig till bodys om det också finns fina klänningar begriper jag inte. De går att använda oavsett kön.
    Du få köpa precis vad du vill och klä dig precis hur du vill.

Men det är löjligt att köpa klänning till en son bara för att bevisa något för resten av världen. 
    När det gäller genuskampen så handlar den inte om att man ska göra det omvända, utan om att man ska få klä sig som man vill och vara den man vill. 

Du får gärna förklara hur man låter sitt barn själv får bestämma sin tillhörighet, genom att klä barnet i klänning vilket är ett väldigt könsstereotypiskt plagg. 
    PolyPond skrev 2012-08-29 13:13:23 följande:
    Om du bara låter ditt barn bära könsstereotypa kläder så för du ju en kamp genom ditt barn att samhället skall förhålla sig så mot könen.

Vilket du inte har en aning om jag gör eller inte, bara ett löjligt antagande från dig. 

• Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 14:47:51 följande:
    Det är du som påstår att man skulle göra det. Tvärtom köper jag faktiskt mindre könskonträra kläder än jag skulle vilja, bara för att folk envisas med att bli så provocerade av det. I den mån vi köper något alls. Man ORKAR helt enkelt inte med att ta dessa diskussioner med alla granitskallar hela tiden.

Man kan inte låta ett barn bestämma sin könstillhörighet. Det visar sig med tiden. Däremot kan man visa att man får välja vilka kläder man vill.

Jag undrar vem det är som gör löjliga antaganden här...

Ts i så fall för det var hon som skrev.. "Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland."  

Nu vet jag inte riktigt du menar att jag påstår att man skulle göra.. lost.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!