Inlägg från: Paulina11 |Visa alla inlägg
  • Paulina11

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

hihi hoho hahah, tycker din man verkar ha ett stort sinne för humor! hälsa honom från mig!!! <3

• Paulina11

för övrigt måste jag fråga TS en sak, har inte läst hel tråden så frågan har säkert kommit innan. Men du skriver att du är en stolt feminist. I mina öron så är det = att man anser att tjejer och killar är lika mycket värda i korta ordalag. Alltså har man ett barn så har båda föräldrarna exakt lika stor rätt att bestämma klädval, matval osv innan barnet själv är tillräckligt gammalt för att ha en åsikt om saken. Du vill att din son ska få bära klänning! din man verkar tydligen inte vilja att sonen ska gå klädd så, ändå är det du som bestämmer i denna fråga, och du anser dig fortfarande som stolt feminist. Att vara feminist innebär ju inte att kvinnan har rätt, mannen har fel. Antar även att du då anser att alla människor är lika mycket värda, och att alla människor i vuxen ålder har rätt att vara som de är, men endå trots det så vill du neka din man att gå i klänning?! tycker detta är lite dubbelmoral vare sig mannen bär det i ren protest eller gillar att ha det på sig. 

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!