Inlägg från: PolyPond |Visa alla inlägg
  • PolyPond

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Trekk skrev 2012-08-29 20:31:54 följande:
    Men suck daltar du med mobbare eller? Först markerar man jävligt tydligt att det inte tolereras och omedelbara och hårda konsevkenser blir följden så som det måste vara. Bråkstakarna får omplaceras om det krävs, i extrema fall måste man. Visst kan man flytta på mobboffret med om hela klassen är förgiftad, då ät det rätt väg, men mobbarna ska givetvis bestraffas så att det känns. Jag fick själv den typen av bestraffning då jag själv mobbade i mellanstadiet. Allt kul och alla friheter drogs in. Samma när jag själv var mobbad i lågstadiet och en sväng under högstadiet, eller mobbat o mobbad, var rasism vilket inte var bundet till min klass, men iaf. Det slutade inte innan riktigt skarpa markeringar kom. DÄR EFTER kan man samtala ( i vissa lindrigare fall kan man göra det direkt). Försöka komma till roten med varför mobbaren själv mår dåligt eller är osäker etc

Haha så jag står inte för valfrihet och kurage? Ogrundat nonsens som vanligt och där till så dina radikala åsikter i promillerhörnan medan det jag sagt om att det inte är smart att låta pojkar gå till skolan i kjol är något som 99.9999% av övriga Sverige är med på.

Nej, jag har lite koll på vad mobbning beror på. Alla kan bli mobbare och det är inte sällsynt att man är både offer och förövare. Ibland samtidigt, ibland i perioder. Att stävja mobbing handlar om att ge trygghet och skapa en bra gruppdynamik. Det gäller såväl vuxna som barn. Mobbing kan inte ske utan gruppens erkännande, och därför är det tämligen lönlöst att gå på enskilda individer.

Jag har alltid vågat vara den där promillen, det har uppenbarligen inte du. Sedan får du förstås skylla dig själv att du får igen lite av samma mynt som du serverar mig här.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-30 08:24:19 följande:
    Vilken färg har din man på sina kalasbyxor?
    Har han dom bara under byxorna eller går han i dom annars också?

Förlåt att det är OT men jag är så nyfiken eftersom jag själv älskar detta plagg!
    Helst lila :)
    Oftast har han dem under byxorna eller skrotar omkring i dem som mysplagg.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-30 10:47:32 följande:
    Hehe ok....Var köper han dom? Jag brukar bara hitta vita svarta och grå i Sverige?
    Är dom ribbstickade?
    Ingen aning och jag tror det.
  • PolyPond
    Trekk skrev 2012-08-30 18:34:37 följande:
    Se där ja, ett alldeles vettigt inlägg från PolyPond =D Bra skrivet där

Jag föddes till den där promillen, hade inget val, har alltid levat hela mitt liv som en sådan, inget jag hade något att säga till om. Har aldrig varit rädd för att säga något jag tycker för övrigt, men du verkar ha tillgång till information om mig som förnekats mig

Det är ett rimligt antagande utifrån dina ståndpunkter att konstatera att vi inte är lika.
  • PolyPond
    Pompeia01 skrev 2012-08-31 15:56:58 följande:

Fast det där måste vara människor som du har sökt upp mycket medvetet. Det kan ju inte vara en slump som du försöker få det till nu. Jag skulle vilja påstå, att sådana problem är så ytterst sällsynta i populationen, att man lugnt kan utgå ifrån att ens barn är en pojke om barnmorskan säger det..!
    Det är ingen slump, eftersom vi träffats i föreningslivet. Det vore likväl ignorant av mig att låtsas att könsorganet med fullständig säkerhet skulle avgöra könsidentiteten, när jag vet att det inte är så. I och med detta tänker jag heller  inte förutsätta att det är så, även om sannolikheten i normalfallet är så. Vill du stoppa huvudet i sanden är det din ensak. Jag gör det inte.
    Det händer också att barn bedöms som friska utan att vara det.
  • PolyPond
    Anonym (dubbelmoral) skrev 2012-08-31 21:54:12 följande:

Nej eftersom en snopp klassas som pojkkropp! och snippa klassas som tjejkropp! Sen kan man kanske känna sig annorlundare och "vill vara" transexuell eller klä sig i klänning strumpbyxor eller annat. Men så länge man har en snopp så är man just en pojke till kroppsutseendet och tvärtom.  Jag är inte ett får för att jag känner mig som ett får. hade jag haft ull över hela kroppen och bräkt  ja... då hade jag kanske "klassats" som ett får. Men det är jag ju inte nu eftersom jag är en människa och dessutom till utseendet en kvinna. =P
    Vad nu detta har med saken att göra överhuvudtaget...?
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-03 09:10:28 följande:

Har du frågat din kille om var han köper sina lila kalasbyxor ännu?
    Använder han kalasbyxor även nu när det är hyffsat varmt?
    Nej, det har inte blivit av. Jag gissar på Lindex eller liknande.
  • PolyPond
    EnAnonumius skrev 2012-09-03 16:51:47 följande:
    P.S
    Tja kan man kalla sin son för "HEN" så anser ju jag att TS skall vara konskvent och kalla sin pojkvän för "henvän".
    På vilket sätt är det konsekvent?
    Hur många kallar sina respektive honvän eller hanvän?
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-04 08:35:41 följande:
    Det är ju solklart!
    Tokfeminsterna vill ju inte säga han eller hon dvs pojke eller flicka.....
    Då säger man partner. Eller vän.
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-09-04 12:38:17 följande:
    Precis som man säger barn eller den.....
    Ja, det är också könsneutrala ord.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!