Inlägg från: PolyPond |Visa alla inlägg
  • PolyPond

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Västjämtland skrev 2012-09-12 14:14:01 följande:

Men där har vi ju en bra lösning med andra ord!

Eftersom detta land är det mest jämnställda i världen så behöver inte kvinnors rätt främjas mer. Utan vi måste bekämpa den stats-tillåtna missandrin istället.

Dagens feminism är inte intresserad av ett jämnställd samhälle utan vill på alla sätt ge kvinnor makt och mer makt än 50/50.  Jämnställdhet behövs, och i detta land behövs det skapas könsneutrala lagar där inte ett kön ges fördelar (Som det är nu)

Eftersom du ”Polypond” verkar vara en jämnställdhetsivrare så måste du med andra ord avsäga dig feminismen så att du slipper sammankopplas med just ”Tokfeminismen”

Finns det platser där kvinnor är satta i en lägre position är män, jo det gör det. Men i detta land är det i största mån i ”hederskulturens” våld och inte i det vanliga samhället.

Då tänker jag ofta på religioner där kvinnor inte ges lika stor plats/rättigheter.

Tex, Mormoner. Jehovas vittnen och så,

Vill man strida för kvinnans frigörelse, gör det där det behövs Dvs utomlands. I det vanliga svenska samhället är det snarare våra unga pojkar som behöver stöd och rättigheter.

H

Jodå, det finns ett och annat område där kvinnor behöver främjas mer också. Det ena behöver inte utesluta det andra och jag gör det inte heller.

Varför fortsätter du att hävda att dagens feminism är på ett visst sätt, när du själv konstaterat att exempelvis inte jag inte är så? Förstår du att det retar mig ganska rejält?
    Självklart är det inte jag som skall byta ord för att sådana som du väljer att missuppfatta det. Det är en märklig begäran.
    Dessutom spelar det ingen roll vad jag kallar mig, eftersom jag ändå blir klassad som "tokfeminist" hela tiden.

• PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-12 14:37:22 följande:
    Hahaha du får mej alltid att skratta så åt dina sk förklaringar!
    Varför i hela friden skulle man gå omkring i damkläder i den utsträckning som han gör om han inte skulle vara transa?

Skäms du så över att han eller hon eller vad du vill kalla "den" är transvestit?
    Själv har jag svårt att skratta åt dig återkommande, eftersom du väljer att vara helt anonym.

Du har inte en blekaste aning om hur ofta min sambo går i kläder som du klassar som kvinnliga. Inte hur ofta jag går i trasor som kallas manliga heller.

Hade jag varit tillsammans med en transvestit hade jag kallat personen för det.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-12 14:47:35 följande:
    Du berätttade ju förra veckan hur och när han gick klädd hemma.

Saxat från definition av en transa:
    Transvestit är det när en person uttrycker sitt behov genom att just klä sig i ett annat köns kläder

Vad skiljer din man från ovanstående beskrivning????
    Inte när.

Behovet/tillfredsställelsen skiljer sig, samt en del annat som du antagligen saxade bort. Du fick en definition av mig ovan.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-12 18:49:43 följande:
    "Varför skulle ja göra det?

Jag har barn. Hen mår bra. Och har ett könsorgan. Men du har ingen rätt att veta vilket."

"Nej, min sambo är inte transvestit och jag kallar inte honom för hen när könet är känt eller relevant."

En fråga på dessa två uttalanden av dig!

Hur skall personalen på ditt barns skola/förskola tilltala ditt barn?

Undrar
    Med namn, förslagsvis

MItt barns (förmodade, eftersom hen kan vara exempelvis transsexuell) kön är rätt uppenbart. Men det gör ju inte att det på något vis är relevant för någon här på familjeliv.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 09:09:14 följande:
    Här är ytterligare ett bevis på hur statsfeminismens sverige diskriminerar pojkar i skolan och ger tjejerna särbehandling.

genusnytt.wordpress.com/2012/09/13/upprord-gy.../

Här förstår jag faktiskt inte invändningen. Det är ju inte skolan som driver detta, utan en stiftelse. Det står förstås en annan grundare att skapa något liknande för killar.

Gå inte i fällan att bara gnälla istället för att handla, där det finns handlingsutrymme!
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 09:09:14 följande:
    Men är det diskriminering av killar så är det ju bara bra, enligt tokfeministernas agenda.

JAG undrar varför du fortsätter använda ordet "tokfeminist" när du talar med en sådan och konstaterat att vi står för jämställdhet?
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 09:23:30 följande:
    Det var inte riktat mot dig! utan mot tokfeministerna.

Allt jag skriver här är inte direkt riktat mot dig (Faktiskt)

H
    Eftersom jag är konstaterat tokfeminist så tar jag faktiskt åt mig.
  • PolyPond
    Anonym (hOn) skrev 2012-09-13 09:28:05 följande:

Med ett "litet" bidrag (150 000 kr) från Stockholms stad...
    Fortfarande: vad hindrar ett liknande initiativ för killar?
  • PolyPond

Det finns väl till exempel ingen som anser att det här är ett dåligt initiativ, trots att det vänder sig till unga män?
    www.stadsmissionen.se/Press--opinion1/Press--arkiv/Pressmeddelanden/PsykoterapiStiftelsen-stodjer-Mottagningen-for-unga-man/

Jag påstår inte att det är samma  sak som Stella, men det påvisar möjligheten att skapa stiftelser och projekt för killar enbart - och dessutom få stadsbidrag för det.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!