Västjämtland skrev 2012-09-13 09:48:02 följande:
Och det är ditt problem och inte mitt!
Tar man på sig rollen att företräda en politisk åsikt får man faktiskt stå för det. Jag har tex, inte gått till personangrepp, utan debaterar sak och inte person!
Förövrigt så är det bara att läsa innantill på denna sida för att inse hur mans-pojkfientlig feminismen är!
www.feministisktinitiativ.se/for_en_feministi...#f
En hel sida om hur elak, ond och hemsk mannen är.
Om hur man skall enbart gynna kvinnor och ge dem rättigheter som männen skall förnekas.
Om hur man skall skapa platser där mannen skall hanteras som det ett problem.
En mansjour kan ju bara få bidrag från staten om den är till för att "behandla män som slår kvinnor"
Men eftersom 50% av våldet i hemmets drabbar just män så får inte en mansjour söka stöd för det, Eftersom feminismen bestämt att det bara är kvinnor som blir slagna!
(jämlikhet = My ass)
Och det psykiska våldet som kvinnor utsätter män för i vårdnadsprocesser skall vi inte tala om! En kvinna som rövar bort sitt barn (trots förlorad vårdnad) får ju straffrabbat eftersom hon "skyddar!" barnet.
Synd att historieförfalskare som Eva Lundgren och M Winberg har fått statens öra. verkligen synd för alla utsatta män i detta land.
Om man läser om feminism, så är det detta man får reda på!
Detta är min åsikt, du må tycka att den är fel. men den är min.
Om du tycker att jag har fel om feminsimen så kanske du skall läsa vad Fi anser att feminsimens politisk ideologi är. Säger du att du är feminist, då ställer du dig bakom den med!
H
Javisst gör jag det. Det många inte förstår är att det är skillnad på "män" och "manliga strukturer"/"manlig överordning". Vi ser överallt hur även män diskrimineras av denna "manliga överordning". Sedan finns det förstås utrymmen där kvinnor får ta mer plats också,men det kan vi ändra på. Vi gör det bäst genom att inte kasta sand på varandra.
Jag skulle föredra om du inte anklagar oss feminister för sådant som inte är vårt fel. Det är inte vi "tokfeminister" som står i skuld till att det finns massor av folk i landet som inte kan tänka längre än sin näsa. Det är inte vårt fel att det finns få män som engagerar sig för unga killars välmående etcetera. Att man jobbar
för något behöver inte betyda att man jobbar
mot något annat.
Jag vill ha en källa på att 50% av våldet i parrelationer drabbar män. Det är helt nya siffror för mig.
Jag håller med om att kvinnors våld i parrelationer behöver belysas mera, men att fördelningen är jämn har jag aldrig sett siffror på.