Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

MLB skrev 2012-08-21 21:17:23 följande:
    Men enligt hen-människor ska man ju inte låta pojkar gå omkring i blått eller flickor i rosa.

Såklart det går bra men det måste finnas både blått och rosa, precis som både klänningar och jeans.
  • Anonym (Ts)
    Muffins i magen skrev 2012-08-21 21:22:40 följande:
    Ja det är väl inte mer än rätt att din man också bär vackra klänningar när resten av familjen gör det. Om du slutar klä din son i klänningar ska du se att din man inte heller kommer bära klänning. Ditt val stumpan!

Resten av familjen gör inte det. Vår bebis gör det ibland om det är luftigt väder så hen kan lufta sina små ben och ändå se välklädd ut, aldrig jag då jag inte är klänningtypen. Om vi gifter oss ska jag ha vit kostym.
  • Anonym (Ts)
    Fluffig skrev 2012-08-21 21:24:38 följande:
    Det heter HAN eller HON.. Det är skillnad på pojkar och flickor. De med två kön lutar väl mer åt det ena eller det andra. Varför medvetet klä sonen i klänning? Räcker det inte med kläder i alla färger? Och istället låta honom välja själv när han är så stor att han kan det. Vill han då ha klänning så låt han ha det.

Hur tänkte du hen ska komma på den idén då om hen inte har valmöjligheten nära sig?
  • Anonym (Ts)
    Annamaria44 skrev 2012-08-21 21:44:36 följande:
    Du menar väl ändå inte på fullt allvar att du klär din son i klänningar, men när din man vill ha klänning så tänker du lämna honom?  Kanske du har klargjort och jag missat det, men var det en dotter du ville ha? Jag kände en kvinna för många år sedan, hon fick bara söner. Sista sonen hon fick, klädde hon i klänningar hemma.        

Nej jag fick vad jag ville ha - ett friskt och fint barn. Det är ju det viktiga, könet kommer mycket längre ner på viktig-listan. Vi bad bm ta barnet och lägga in i filt direkt utan att säga el visa kön så vi i första hand fick bekanta oss med vårt BARN inte vår son/dotter. Vi visste inte könet förrän barnet skulle vägas, mätas och kläs på. Först då såg vi att vårt barn fötts med penis. Det gör inte vårt barn annorlundare än det könslösa knyte jag fick upp på mitt bröst. Jag sa att jag inte skulle bestämma mig i förväg att barnet var pojke el flicka och har hållit på det även om pojkvännens förståelse och stöd försvann efter några dagar. Vi tog även bort lappen på babysängen på bb där det stod "pojken xx" och satte dit "babyn xx", inte då heller protesterade pojkvännen. Inte förrän nu trots att jag alltid varit tydlig och öppen i mina åsikter och tankar
  • Anonym (Ts)
    Bellatrixx skrev 2012-08-21 21:51:28 följande:
    Hihi, jag tycker han är skojig! Och om du nu förespråkar jämställdhet och genus så borde du inte ens bry dig om vad din man går i för kläder..

Det är skillnad att förespråka och förlöjliga. Han gör sig löjlig över vad jag står för.
  • Anonym (Ts)
    Annamaria44 skrev 2012-08-21 22:00:30 följande:
    Jag måste säga det där låter hel konstigt. Antingen får man en son eller dotter, ibland i sällsynta fall så föds det barn, med vad säger man, fel kön i fel kropp.  Jag har precis fått ett barnbarn. En dotterson. Klart han ska få bestämma leksaker och kläder, inom rimliga gränser. Allt man önskar kan man inte få.   Du lär märka vad ditt barn dras till, släpp in ditt barn om några år så får du se om han rusar till dockorna eller bilarn.

Hen är inne nu. Och gränserna är ju olika, kanske har med generationer att göra? För min svärmor är helt hopplös och köper bara bilar och spidermankläder till barnet och skrattar nedlåtande när jag ber henne se helheten. Hon blev även jättesur när vi ringde från bb och berättade att vi fått ett friskt barn då vi inte sa könet, som om könet vore viktigare än att vara frisk!? "vi fick ett barn med svåra hjärtfel och kromosomavvikelser, men det blev en pojke hurra!!!" det är ju snedvridet. Borde man inte glädjas över att vårt barn har en förälder som vill visa och ge hen så mycket mer än bara halva världen?
  • Anonym (Ts)
    NadiaMi skrev 2012-08-21 22:06:58 följande:
    Om klänningen inte ens passar tvivlar jag på att han på allvar tänker ha den på sig på bröllopet. Men ett annat alternativ kan ju vara att du letar reda på en klänning i hans storlek som han kan ha på sig. I liknande stil som den han lånat, men som passar hans kroppshydda bättre. Visa att du stöttar honom så kommer han antingen att backa ur och ha sina egna kläder på sig, eller gå på bröllopet i en klänning som passar och åtminståne se presentabel ut.

Jo den han lånat passar tyvärr, vet inte vem han lånat den från den är enorm lavendelblå halvlång i något sidenaktigt tyg och tyll. Ser ut som han ska vara bredaxlad brudtärna. Han har dessutom piercat öronen för att kunna ha hängen med silver och fjädrar. Han ser inte direkt proper ut, hade det varit mitt bröllop hade jag tagit illa vid mig om en gäst kommit så.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (dubbelmoral) skrev 2012-08-21 22:14:48 följande:
    What? så hur vet du att din kille inte var tvingad till att bli pojke? Eftersom han inte fick "valet" och blev inte klädd i klänning när han var en bebis. Hans föräldrar var väl tyranner och tvingade honom att ha byxor på sig! Nu när du väljer att låta din son ha klänning på sig kan din kille pusta ut och känna sig fri!!!

Det kan stämma, och jag skulle stötta honom i det om det var ett seriöst val.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Haha) skrev 2012-08-21 22:17:34 följande:
    Har du haft ditt lilla roliga nu TS? Är det inte dags att pallra sig tillbaks till Flashback och slute starta trolltrådar för att smutskasta feminister här på FL?

Jag har aldrig ens varit inne på Flashback, det är väl så vitt jag förstått mest missbruksförespråkare och dyligt där och jag känner mig inte passa in där. Och vem har jag smutskastat? Det är inte jag som förlöjligar min pojkvän utan tvärtom. Bad om råd, fått några men mest fått förklara saker som för mig är självklara.
  • Anonym (Ts)
    NadiaMi skrev 2012-08-21 22:20:43 följande:
    Okej, men följer den klädkoden? Isåfall är det bara att acceptera och se om han verkligen går så långt som att ha den på sig. Och gör han det så stå för att du uppskattar hans stöd i din kamp för likvärdiga könsroller och att varje individ bör vara fri att klä sig som han, hon eller den vill.

Tja, det står kostym på inbjudan så knälång klänning är nog att acceptera på damerna om de inte vill ha kostym.
  • Anonym (Ts)
    Anonym skrev 2012-08-21 22:23:03 följande:
    Om du är feminist är en sak men varför måste din pojke ha klänning, är han också feminist?!? Du gör pojken till en obestämd kön men det är ju en pojke han är "Hen är inne nu." Vill inte vara respektlös men tycker synd om pojken.... vad kommer de att säga i skolan "Hen gjorde illa sig!"??

Det finns könsneutrala förskolor där samtalen kan låta så och det är naturligt. Tyvärr inte där vi bor.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Haha) skrev 2012-08-21 22:32:35 följande:
    Men för i h-vete!! Vad är det med folk på detta forum? Är det så djävla svårt att förstå att TS är ett troll? Det finns inga feminister som skulle resonera som hon (antagligen en han egentligen, runt 15 år) gör.

20+ och troligen inte en han eftersom jag har fött barn (du kan googla förlossning om du behöver veta var barn kommer ut och varför det krävs en hallongrotta istället för penis för att göra det). hur resonerar en sann feminist enligt dig då? Endast detta eviga tjat om löner och makt? Varför är det så fel att börja i sin närhet, tror det förändrar mer än att sjunga kampsånger i parken och gå med i FI.
  • Anonym (Ts)
    NadiaMi skrev 2012-08-21 22:46:39 följande:
    Då så. Kan du inte övertala honom att hitta en snyggare klänning så är det väl bara att vänta och se. Hur skulle han förresten reagera om du letade fram några snyggare alternativ och gav honom förslag som passar hans färger och kroppstyp lite bättre än den han har fått tag på? Köp hem en enkel sommarklänning vid tillfälle förresten. Det är ju reor lite överallt. Och säg att du tänkte att han kunde få en egen istället för att låna syrrans.

Ska nog kolla in i det! Tack för tips
  • Anonym (Ts)
    Betingjärp skrev 2012-08-21 22:51:33 följande:
    Kommer du skämmas lika mycket när din son växer upp och själv springer runt som tonåring/ungdom/vuxen med klänning? Varför får din son ha klänning men inte din karl? Du som kallar dig femenist borde ju bli glad över att din man klär sig i klänning eftersom det är så viktigt för dig att din son ska göra det. Du borde sluta raka dig och han borde börja raka sig under armarna! Byt parfym också! Jag tycker att du verkar knepig...  

Förklarat det flera gånger nu, han får gärna ha det om han känner att det är rätt för honom, inte för att jävlas bara som det är nu.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!