Annamaria44 skrev 2012-08-21 22:00:30 följande:
Jag måste säga det där låter hel konstigt. Antingen får man en son eller dotter, ibland i sällsynta fall så föds det barn, med vad säger man, fel kön i fel kropp. Jag har precis fått ett barnbarn. En dotterson. Klart han ska få bestämma leksaker och kläder, inom rimliga gränser. Allt man önskar kan man inte få. Du lär märka vad ditt barn dras till, släpp in ditt barn om några år så får du se om han rusar till dockorna eller bilarn.
Hen är inne nu. Och gränserna är ju olika, kanske har med generationer att göra? För min svärmor är helt hopplös och köper bara bilar och spidermankläder till barnet och skrattar nedlåtande när jag ber henne se helheten. Hon blev även jättesur när vi ringde från bb och berättade att vi fått ett friskt barn då vi inte sa könet, som om könet vore viktigare än att vara frisk!? "vi fick ett barn med svåra hjärtfel och kromosomavvikelser, men det blev en pojke hurra!!!" det är ju snedvridet. Borde man inte glädjas över att vårt barn har en förälder som vill visa och ge hen så mycket mer än bara halva världen?