• Anonym

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Anonym skrev 2012-08-21 21:11:50 följande:
    Åh... Grattis till bevisen Blev det en pojke eller flicka?

- åh tack det är en hen

Öhhh....????

BEBISEN såklart
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 21:26:13 följande:
    Resten av familjen gör inte det. Vår bebis gör det ibland om det är luftigt väder så hen kan lufta sina små ben och ändå se välklädd ut, aldrig jag då jag inte är klänningtypen. Om vi gifter oss ska jag ha vit kostym.

O du är feminist?
  • Anonym

Om du är feminist är en sak men varför måste din pojke ha klänning, är han också feminist?!? Du gör pojken till en obestämd kön men det är ju en pojke han är "Hen är inne nu." Vill inte vara respektlös men tycker synd om pojken.... vad kommer de att säga i skolan "Hen gjorde illa sig!"??

• Anonym

Som jag ser det är du en stereotypisk urkorkad feminist som inte förstår bättre.

Förstår inte hur din kille kunde vara så dum att han skaffade barn med dig.

• Anonym

Hahaha fan vilken rolig kille du verkar ha! Du kanske skulle ta å chilla lite TS;)

• Anonym

Gillar din killes inställning skarpt!! Heder åt honom Glad

• Anonym
    Annamaria44 skrev 2012-08-21 22:53:19 följande:

Är TS inget troll så säger jag bara stackars barn.

Ja det kan vara synd om barn som inte kan påverka sin klädsel.
    Pojkvännen däremot, gör det jag alltid sagt att vuxna män borde göra om de menar allvar med att förändra synen på hur det ska vara ok för män att klä sig.
    Spöka alltså inte ut småpojkar utan låt vuxna män som kan tala för sig bemöta omgivningens antagligen både positiva o. negativa kommentarer.
    Hejar på Ts kille!
  • Anonym

men snälla söta, jag hoppas verkligen att du på riktigt inte tror på att en kille har penis är det enda som särskiljer honom från tjejerna, som du vill få det att framstå här i inlägget. Faktum är att antagligen den största skillnaden sitter i hjärnan. Att ni inte har diskuterat det här innan är ju skrämmande, jag skulle aldrig klara av att vara så skön som din pojkvän, men wtf...
    inse att det här inte är något annat än en ovetenskaplig och konstig människosyn som du har. och snälla inse att det är ok att vara både man och kvinna, nu råkade ni få en pojke, så låt han vara en pojke. om han vill vara en kvinna senare i livet så kan han få göra det valet då, men i och med att hans liv kommer att bli MYCKET lättare om han bara fortsätter att vara man, så kanske det är bäst att låta honom ta det beslutet själv? (om det nu är likvärdigt att vara kvinna och man, så är det väl bara att välja det som naturen valde, menar jag... så länge han inte känner att han faktiskt vill byta)

• Anonym

Jag antar att ni har något annat ord för mamma och pappa också hemma hos er för de orden är ju också könsbundna? Men vad är alternativet hos er då? Kul att veta!

• Anonym

Varför är det bättre att tvinga sitt barn att vara könslöst än det är att tvinga dom vara det ena eller det andra? Visst är det tufft för någon att inse att dom inte är det könet på insidan som dom är på utsidan (vilket faktiskt är relativt ovanligt), men det betyder väl inte att alla barn ska vara könslösa tills dom själva kan säga ifrån. Bättre i så fall att man klär dom neutralt till en början och är accepterande när barnen själva vill utforska det, tycker jag i alla fall. 

Fattar inte hur att klä sin pojke i klänning är feminism heller. Feminism har väl aldrig fokuserat på att män ska få samma rättigheter som kvinnor.

Din man låter inte som den värsta mansgrisen heller om han är berädd att gå omkring i klänning utomhus för att argumentera sin sida.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!