PolyPond skrev 2012-09-12 13:11:40 följande:
Saken är den att jag ständigt bli anklagad för att vara tokfeminist, så jag har valt att utgå ifrån att jag då är detta. Samtliga genuskritiska människor jag känner och talat med detta om (flera av dessa är män) delar min uppfattning, varför jag förutsätter att så kallade "tokfeminister" just strävar efter jämställdhet.
Det du pratar om kallar inte jag feminism alls. Det är bara ojämställt och behöver korrigeras. Det görs inte särskilt bra genom att anklaga oss som håller med om att det är snett.
Men där har vi ju en bra lösning med andra ord!
Eftersom detta land är det mest jämnställda i världen så behöver inte kvinnors rätt främjas mer. Utan vi måste bekämpa den stats-tillåtna missandrin istället.
Dagens feminism är inte intresserad av ett jämnställd samhälle utan vill på alla sätt ge kvinnor makt och mer makt än 50/50. Jämnställdhet behövs, och i detta land behövs det skapas könsneutrala lagar där inte ett kön ges fördelar (Som det är nu)
Eftersom du ”Polypond” verkar vara en jämnställdhetsivrare så måste du med andra ord avsäga dig feminismen så att du slipper sammankopplas med just ”Tokfeminismen”
Finns det platser där kvinnor är satta i en lägre position är män, jo det gör det. Men i detta land är det i största mån i ”hederskulturens” våld och inte i det vanliga samhället.
Då tänker jag ofta på religioner där kvinnor inte ges lika stor plats/rättigheter.
Tex, Mormoner. Jehovas vittnen och så,
Vill man strida för kvinnans frigörelse, gör det där det behövs Dvs utomlands. I det vanliga svenska samhället är det snarare våra unga pojkar som behöver stöd och rättigheter.
H