• Finis

Läckande blöjor på natten

Nästan varje natt har lillans blöja läckt och hon är blöt på pyjamasen. Tror hon kissar rätt mycket. Vi använder pampers 5 byxblöjor nu, dom passar bra men klarar inte av allt hennes kiss. Libero 5 är för små och läcker pga det. Libero 6 är för stora och det rinner ut i ryggen eller vid benen beroende på hur hon sover. Jag skulle kunna byta mitt i natten men då vaknar hon till och kanske inte somnar om.

Tips? Hon väger ca 14 kilo och är lite rund i kroppen.

• Svar på tråden Läckande blöjor på natten
  • Finis
    Lena skrev 2012-08-21 22:25:56 följande:
    Byxblöjor tycker jag funkar sämre på natten än de med tejp.
    Jaså, kan det vara så kanske...
  • Finis
    Bebis200012 skrev 2012-08-21 22:25:36 följande:
    Ica: s egna blöjor tycker jag är toppen, även Willys egna! Har haft samma problem. Up&go har varit sämst hittills ! Lycka till! :)
    Ja, tänker att jag ska prova dom eller Willys kanske. Men så tråkigt om man ska behöva köpa sig igenom hela blöjhyllorna.
  • Finis
    Björckan skrev 2012-08-21 22:43:58 följande:
    Vi hade samma problem. Blöjorna började läcka på nätterna. Vi använde Libero byxblöjor. Men nu har vi Pampers baby dry på nätterna och än så länge inget läckage!!! Testa dem!

Jag provade för skojs skull att se hur mycket vatten jag kunde hälla i en sådan innan det tog stopp. Jag fick i nästan 5 dl. Så de rymmer MYCKET ! 
    Det är snibblöjor alltså? Får testa dom kanske. Finns dom för 14 kilo?
  • Finis

Nu har jag köpt babydry 4+. Får se hur det går i natt. Om det inte funkar blir nästa steg ICAs.

• Finis
    Stampan skrev 2012-08-22 21:14:24 följande:
    Min dotter väger 13 kg men har en stor rumpa och har 4+. De har aldrig läckt för henne iaf så lycka till!
    Min med tackar!
Svar på tråden Läckande blöjor på natten