• Solis65

Skaloverall eller overall

Ja som rubriken lyder, vad tycker ni är bäst. Är sugen på en pop skaloverall med fleecefoder till sonen men börjar fundera på om det räcker när det är kallt. Kommer att använda underställ och ullfrotteställ under.

Nu är han här, född 101111
  • Svar på tråden Skaloverall eller overall
  • Pysan1

Skaloverall tycker jag funkar bra & den håller värmen enligt min erfarenhet.

• agua

Skulle inte funka vars jag bor. Beror på hur kallt ni har de. Här i Lappland kan de i värsta fall bli uppåt 35- minus grader ibland ännu kallare.

• Roland 600

Skaloverall ull och fleece
    Lagerr på lager ger många olika kombinationer.
    Luftlagren emellan plaggen ger oxå värme

• Roland 600
    Solis65 skrev 2012-08-21 23:27:36 följande:
    Det är så jag också tänker Roland
    Om det ändå var fler som tänkte så.
    Aktiva barn fryser inte lika mycket som sina mammor.
    Barn leker och är i rörelse, så det är viktigt att barnen inte svettas alltför mycket.
  • vargaa

Min dotter hade ofodrad regnoverall från lindex i vintras och så klädde jag henne efter behov under. Det gick jättebra, hon var 1,5 och vi bor i norra sthlm. Ska göra likadant i höst. Den overallen var värd varända krona, hon har använt den både höst, vinter vår och sommar. Denna blöta sommar har hon haft den jättemycket - perfekt när hon ville leka i vattenpölar, skyddar kläderna mot smuts och väta och eftersom den inte är fodrad är den inte för varm. När vi gick i blöta skogen och plockade blåbär tex. Bor i skogen så det är ofta fuktigt och lerigt här.       

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
  • miljarden

Jag tänker också lager på lager, det är ju vad jag själv använder i kyla, men folk säger att vinteroverall är ett måste om barnet går på förskolan. Min unge fyller snart två och behöver en hel del hjälp med påklädning fortfarande. Hur stora barn pratar ni om?

• Solis65

Min kille är två i november.

En mamma jag känner berättade att på hennes förskola rekommenderade de skaloverall och det är här i Stockholm.

Vet inte varför man tycker så olika, kanske beror det på att det är jobbigt att ta på alla lager eller så är det ren okunskap. För jag har svårt att förstå att en overall är varmare än när man har bra underställ, varmt mellalager (fleece el ull) och vid behov lie mer och det kanske är fleecefoder som i vår skaloverall i också. Och är det riktigt kallt så är de ju inte ute i vilket fall.

Tycker det är svårare med bra vinterskor.

• missmyra

Lager på lager är alltid bäst tycker jag och på min dotters dagis säger de att skaljackor och overaller e det bästa. Jag har just köpt en polarn o pyret skaloverall på nätet i storlek 74 och min dotter är 1 år och 78 cm lång..De brukar ju vara väldigt stora i storlekarna..Någon som har erfaranhet av pop kläder..blir den för liten?? Hon ska bara ha den denna höst är det tänkt.

Svar på tråden Skaloverall eller overall