Anonym (Undrar....) skrev 2012-08-22 02:27:08 följande:
Som rubiken tyder...
Är det ide att försöka på tillbaka vårdnaden om barnen som jag förlora?
Pappan har egen vårdnad och jag har barnen varranan helg!
Vi har super bra kontakt nu och det funkar kanon med barnen och pappan!
Vill inte ha massa påhopp om varför jag förlora vårdnaden ..det ar inte det jag frågar här!!
Känns så fel att inte ha vårdaden om barnen lika mycket som pappan och det har vart det svåraste och jag kan inte släppa det!
Någon som har försökt att få tillbaka vårdnaden om sina barn här? och hur går man tillväga och är det värt det? tacksam för svar
när kom domen?
jag tycker i första hans konentrera dig på utökat umgänge.. se om pappan frivilligt kan gå med på att du får nån extra dag och att ni skriver avtal på det.
går pappan med på att du får utökade helger vid tex röda dagar och klämdagar?
Se först vad pappan kan gå med på frivilligt... barnen är viktigare att ha än att ha vårdnaden.
Det som påverkar så klart är ju att om ni har vv så kan inte du få barnbidraget om du inte är vårdnadshavare.
och kanske inte heller underhållsstöd vid vv boende vad jag förstår
men om pappan frivilligt går med på att utöka umgänget och skriver avtal på det så är det ju ett skäl till att du borde vara vårdnadshvare om barnen bor med dig mera.
Och om han inte låtar barnen vara hos dig en enda dag extra utöver domen så kan man ifrågasätta hans syn på umgänge... beroende på vad domen säger om umgänget.