• Anonym (Ingen reaktion?)

Är inte Coopreklamen sexistisk?

Eller blir den bara det om det är en kvinna som utsätts? Om en kvinna hade stått i rejält tight tröja och gubben på så vis kommit på att han skulle köpa meloner, hade vi sett ramaskri trådar på FL om hemska COOP då?

• Svar på tråden Är inte Coopreklamen sexistisk?
  • Simon 681
    Anonym (Ingen reaktion?) skrev 2012-08-22 09:27:37 följande:
    Eller blir den bara det om det är en kvinna som utsätts? Om en kvinna hade stått i rejält tight tröja och gubben på så vis kommit på att han skulle köpa meloner, hade vi sett ramaskri trådar på FL om hemska COOP då?

" rel="nofollow" target="_blank">

Den hade inte varit sexistisk då heller, men en massa "feminister" hade gnällt om det.
  • Anonym (Ingen reaktion?)
    Simon 681 skrev 2012-08-22 09:32:37 följande:
    Den hade inte varit sexistisk då heller, men en massa "feminister" hade gnällt om det.
    Ja jo, kanske borde ha uttryckt mig så istället för det är just det jag vill åt. Hade det varit en kvinna hade trådar startats om hemska, hemska coop. Men nu har det varit helt dött på den fronten här på FL, underligt eller hur?
  • Anonym

Haha, rätt kul reklam. Nej, jag tycker inte att den är sexistisk, och jag tycker inte att den skulle vara det om någon av personerna hade ett annat kön heller. Men det hade inte blivit lika kul då. Just att det är två män och att mannen (antagligen) inte ser killen på ett sexuellt sätt men ändå kommer på att han ska ha falukorv tycker jag bidrar till att göra det roligt.

• Anonym

Om jag blivit påmind att köpa griskött för att jag såg en muslim, är jag rasist då?

• Anonym

Inte sexistisk direkt men allmänt osmaklig. Detsamma gäller deras andra reklamer i samma kampanj.

• Anonym

eller om man ser en tjockis så blir man påmind att man skulle köpa fläskkorv

• jib
    Anonym skrev 2012-08-22 09:41:22 följande:
    Om jag blivit påmind att köpa griskött för att jag såg en muslim, är jag rasist då?

Om det tvistar dom lärda..
  • LunaLunatic

Tyckte den var småkul. Hade varit annat om det varit en tjej som liksom slickat sig lite om munnen och stönat fram "Faaalukorv"

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (-_-)

Haha du har säkerligen rätt.. ja menar vi alla kommer väl ihåg korven? 
    Själv tyckte jag att den där reklamen va SKITROLIG!
    kanske för att den inte spelar på manlig sexism utan på humor..? 

Svar på tråden Är inte Coopreklamen sexistisk?