Är inte Coopreklamen sexistisk?
Eller blir den bara det om det är en kvinna som utsätts? Om en kvinna hade stått i rejält tight tröja och gubben på så vis kommit på att han skulle köpa meloner, hade vi sett ramaskri trådar på FL om hemska COOP då?
Eller blir den bara det om det är en kvinna som utsätts? Om en kvinna hade stått i rejält tight tröja och gubben på så vis kommit på att han skulle köpa meloner, hade vi sett ramaskri trådar på FL om hemska COOP då?
Jag hade tyckt det var roligt vilket som.
Haha, rätt kul reklam. Nej, jag tycker inte att den är sexistisk, och jag tycker inte att den skulle vara det om någon av personerna hade ett annat kön heller. Men det hade inte blivit lika kul då. Just att det är två män och att mannen (antagligen) inte ser killen på ett sexuellt sätt men ändå kommer på att han ska ha falukorv tycker jag bidrar till att göra det roligt.
Om jag blivit påmind att köpa griskött för att jag såg en muslim, är jag rasist då?
Inte sexistisk direkt men allmänt osmaklig. Detsamma gäller deras andra reklamer i samma kampanj.
eller om man ser en tjockis så blir man påmind att man skulle köpa fläskkorv
Tyckte den var småkul. Hade varit annat om det varit en tjej som liksom slickat sig lite om munnen och stönat fram "Faaalukorv"
Haha du har säkerligen rätt.. ja menar vi alla kommer väl ihåg korven?
Själv tyckte jag att den där reklamen va SKITROLIG!
kanske för att den inte spelar på manlig sexism utan på humor..?