LindaCinderella skrev 2012-08-22 21:17:53 följande:
Nu är detta bara min teori som har fungerat väldigt bra på vår dotter men inget har vetenskapligt belägg ;) (dock har jag läst på ngn babysida att barn mår bra av rutiner, minns ej källan nu)
Men vår dotters nattrutiner kom som en bonus så fort vi lagt upp dagsrutinerna lite. Idag (hon är 3,5månader) så äter hon alltid vid kl.6, kl.9, kl.12, kl.15, kl.18 och kl.20. Ibland ett extra mellanmålsslurp om hon är hungrig, men oftast behövs det inte utan vi justerar bara de andra tiderna lite om hon vill äta tidigare ngn av gångerna. Efter det sover hon oftast hela natten men ibland behöver hon ett extra mål vid tre tiden på natten.
Det är dock bara mattiderna vi styrt upp till rutiner, vi tror det blir lättare då sen när man ska börja med rikiga lucnher och middagar att byta ut amningarna. Under dagen leker vi när hon är pigg och sover när hon är trött (ca3-4 tupplurer på 30-60min styck)
Dessa rutiner har vi haft i ca en månad nu och det fungerar bra för oss alla tre. Alla är glada, mätta och pigga :)
(Kika gärna in på min blogg
www.lifeofcinderella.blogg.se)
Jag förmodar att du inte ammar då? Eftersom man bör amma fritt menar jag.