• Anonym (orolig)

Orolig för min dotter 9 år

Min dotter på 9 år har klagat på ont i ryggen väldigt ofta,i början var vi oroliga för det. Tog henne till doktorn flera ggr.  Men nu har jag märkt ett samband,att när hon inte vill göra saker blir hon ledsen och har ont i ryggen.

Som nyss t.ex ringde hon från skolan att hon hade ont i ryggen och måste komma hem. Redan imorse frågade hon mig hur hon skulle göra om hon fick ont i ryggen i skolan.

Hon fick ont i ryggen när hon skulle sova hos mormor i somras också och ville hem.

Hur ska man få henne att sluta med detta?!

Hon förlorade sin katt för 2 veckor och har varit väldigt ledsen för det också. Men hon har alltid tyckt om skolan och sin fröken. Har många kompisar och leker med många på fritiden.

Kan hon vara deprimerad??              
  • Svar på tråden Orolig för min dotter 9 år
  • barnpsykologen margit

Hej!
    Det är svårt att säga om din dotter är deprimerad eller inte, men det är tydligt  att det är något hon vill uttrycka med sin onda rygg.
    Barn i den här åldern kan ha svårt att tala om vad det är som inte är bra. Då är det lättare att säga att man har ont i ryggen.
    Det kan kanske vara idé att gå till BUP och se om ni kan få hjälp att förstå vad som inte är bra med er flicka.
    Med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden Orolig för min dotter 9 år