Gjorde jag fel som gav hyresvärden lov att gå in med huvudnyckel??
Jag jobbar som fastighetsskötare och även om just vi inte har någon kåk med huvudnycklar händer det ganska ofta att hyresgäster hänger en nyckel i brevlådan så vi kan gå in när dom inte är hemma. Börja med att ringa ditt hyresbolag och kolla om det stämmer att dom vill in. Vill dom det så skulle jag iaf tycka att det var okej. Dom gör bara det dom ska, dom går inte runt och tittar på dina saker eller rör vid dina saker. Hyresvärden kommer inte att sno något, vad skulle han vinna på det? Om det inte är ett tvivelaktigt bolag eller en skum privatvärd förstås?
Jag har varit inne i otaliga lägenheter utan att personen i fråga är hemma. Jag går inte runt och kollar eller tar i saker. Jag går in, gör det jag ska och går sen ut igen. Jag tar alltid av mig skorna när jag går in men det är säkert olika men jag tycker man ska göra det och så länge ingen säger när jag kommer att jag slipper så åker dom av. Sätt upp en lapp på dörren att du gärna ser att dom tar av sig skorna så kommer dom säkert att göra det. Jag skulle ALDRIG sno något för vad skulle jag vinna på det? Jag skulle bli av med jobbet ögonaböj och det är jag inte intresserad av.