• kohler12

urin som luktar illa

precis som rubriken låter 

började märka detta hos pojkvännen i söndags min urin luktar precis som om du inte har spolat i toaletten på ett par dagar om ni förstår vad jag menar? 

har ont på sidorna trots att jag inte ska ha ÄL nu (är inte gravid) hade ÄL smärtor i söndags och måndag kväll

någon som vet ungefär
    har aldrig haft UVI så vet inte hur det ska kännas
    jag går på toa ofta  

• Svar på tråden urin som luktar illa
  • Nyfiken gul

dricker du ordentligt? 

Måste du gå på toa fast du egentligen inte är kissnödig utan bara känns så? 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • kohler12
    Nyfiken gul skrev 2012-08-22 18:42:30 följande:
    dricker du ordentligt? 

Måste du gå på toa fast du egentligen inte är kissnödig utan bara känns så? 
    jag dricker ofta vatten o annat 
    ibland har jag vart rejält kissnödig o ibland inte alls om du förstår vad jag menar  
  • LindaCinderella

Låter som urinvägsinfektion vilket är ofarligt och kan gå över av sig själv om man dricker ordentligt (helst vätskedrivande som tranbär) men eftersom du har smärtor så bör du kolla upp det snarast så det inte spritt sig till njurbäckeninflammation. 

(Besök gärna min blogg www.lifeofcinderella.blogg.se

• kohler12

Tror mer o mer på uvi nu för på nätet står det att man kan blöda lätt också vilket ja gjorde nu på toa :( ska Ringa ikväll eller så avvaktar jag o se hur det utvecklar sig

• kohler12

Tack för alla tips om tranbär :) det har hjälpt otroligt bra hehe mår bättre nu

• ulf123

Hej
    Har en fruktansvärd lukt på min urin,dricker inte vatten men mycket kaffe,urinen är så stark att jag knappt kan vara inne på toan,någon som vet något?

• kohler12

kan uppdatera tråden jag va gravid o hade Uvi vid den tidpunkten men fick mf och nu 2 år senare sitter jag med en bebis i magen v15+0 idag och har dragit på mig uvi o en njurbäckeninflammation 

men allt går skit bra under denna graviditeten än så länge

• molly50
    ulf123 skrev 2014-04-21 10:05:52 följande:
    Hej
    Har en fruktansvärd lukt på min urin,dricker inte vatten men mycket kaffe,urinen är så stark att jag knappt kan vara inne på toan,någon som vet något?
    Kaffe är ju vätskedrivande. Och dricker du dåligt med vatten så kanske du har vätskebrist. Det kan ju göra urinen koncentrerad och illaluktande.

UVI kan ju också göra att urinen luktar illa.

Det finns urinstickor att köpa på apoteket att testa med själv,om man misstänker UVI.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    kohler12 skrev 2014-04-21 14:15:24 följande:
    kan uppdatera tråden jag va gravid o hade Uvi vid den tidpunkten men fick mf och nu 2 år senare sitter jag med en bebis i magen v15+0 idag och har dragit på mig uvi o en njurbäckeninflammation 

men allt går skit bra under denna graviditeten än så länge
    Härligt att höra att allt går bra!

Man drabbas ju lättare av UVI som gravid. Själv klarade jag mig båda gångerna trots att jag är fast för UVI och har haft det många gånger.
    Så var bara vaksam på symtomen. Ibland kan man ju även få UVI utan symtom. Sk tyst infektion.
    Men man brukar ju få lämna urinprov med jämna mellanrum under graviditeten,så det lär nog upptäckas snabbt,i så fall.

Lycka till!
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden urin som luktar illa