Inlägg från: Blixa |Visa alla inlägg
  • Blixa

Att PLANKA eller inte planka?

Jag blir lite sugen på att åka hem till Ulf och hämta mat i hans kyl och kläder i hans garderob för alla har ju rätt till mat och kläder.

En sak jag länge undrat över är varför så många som är engagerade i Planka-rörelsen (kan man kalla det så?) har råd att dricka en massa öl varje månad men inte köpa SL-kort?

Man kan absolut ha en åsikt som går ut på att kollektivtrafiken bör vara helt skattefinansierad men så länge den inte är det har man inte rätt att planka. Lägg energin på att arbeta politiskt och försök ändra reglerna om du tycker att det är fel men gör det inte genom att stjäla från dina medmänniskor.

Ulf verkar inte känna till fortsättningen på det citat han slängde ur sig. Det heter åt var och en efter behov och av var och en efter förmåga. Det är därför vi har skatter och det är därför halva kortet är subventionerat av skattemedel. Jag är säker på att han har förmåga att betala resten.

• Blixa

Han borde tycka att det är toppen att hon publicerar hans svar. Det är ju gratisreklam för honom. Sedan att de flesta i den här tråden, än så länge, tycker att han har fel minskar ju inte det faktum att han får ut sitt budskap.

Och det är därför jag skriver i tråden för att få fram mitt budskap som går ut på att planka är stöld.

• Blixa

men han har väl inte skrivit det privat utan svarat som talesman för Planka?

Svar på tråden Att PLANKA eller inte planka?