Inlägg från: katalysator |Visa alla inlägg
  • katalysator

6 åring får ej äta i skolmatsalen.

Här där jag bor går man också 8:10-11:10 och äter inte lunch alls. Förr fanns även en eftermiddagsgrupp som började efter lunch och gick 13-16, men jag tror inte att den finns kvar längre.

• katalysator
    DesJoh skrev 2012-08-23 18:21:42 följande:

Hi hi hi, så var det när jag gick på lekis............jag började på lekis -76.
    Haha, ja utvecklingen går långsamt i den här kommunen. Det har sett precis likadant ut sedan jag var liten fram tills nu när mina syskonbarn börjat skolan Flört
  • katalysator
    EllanEriksson skrev 2012-08-23 18:27:02 följande:
    Men.. Spelar verkligen skoltiderna roll? När jag hade lektioner från 12 till 15 på dagarna, alltså att vi började 12 vissa speciella dagar så var våran lunch 11:30 och vi fick äta ändå. Bara vart och fundera på en kommentar som skrevs..
    Ja, alltså, om barnen slutar klockan 11 och dessutom har haft fruktstund vid 10-tiden (vet inte om så är fallet för TS barn, men så är det här i alla fall) så kan jag nog tycka att de inte har något större behov av att äta lunch utan gott kan gå hem och äta lunch istället. Å andra sidan väldigt tråkigt om det bara är en enda elev som går hem. I det fall jag känner till härifrån så är det drygt halva klassen som har hemmavarande föräldrar, så där blir det inte någon stor social grej av det...
Svar på tråden 6 åring får ej äta i skolmatsalen.