Resa med ryanair, platsbokning!
Jag och mitt barn ska resa med ryanair, men jag förbokade inga sittplatser. Nån som vet ifall det kan bli så att de placerar mig och min 4 åring på olika platser? Alltså ej brevid varandra?
Jag och mitt barn ska resa med ryanair, men jag förbokade inga sittplatser. Nån som vet ifall det kan bli så att de placerar mig och min 4 åring på olika platser? Alltså ej brevid varandra?
Jag tror helt enkelt det är först till kvarn. Så har ni tur och har bra plats i kön in till flygplanet så bör ni få sitta med varandra. Men ni kan ju också ha otur och alla andra har bokat plats vilket leder till att det inte finns platser bredvid varandra. Men detta är vad jag tror, rätta mig gärna någon om jag har fel :)
Tar man ingen platsbokning får man välja fritt när man kommer in i planet. De med platser går in först. Så se till att köa till boardingen i tid:) Sen tror jag ju att det säkert finns en vänlig själ som flyger själv, som i värsta fall kan byta så ni kommer tillsammans:)
Man tilldelas alltså inhen plats när man checkar in?
Ska flyga en onsdag och får väl hoppas att planet inte är fullbokat av folk som beställt plats.
Ska flyga en onsdag och får väl hoppas att planet inte är fullbokat av folk som beställt plats.
när vi flög med ryan air så var det inge bestämda platser, man slog sig ner där det var tomt
Vi har åkt med ryan air flera gånger och det har aldrig gått att boka plats. Man kan betala extra för att bli prioriterad vid påstigning dock. Då får man gå före alla andra på planet och välja plats. Även om man är i andra kön så brukar man få relativt bra platser bredvid varandra om man inte är längst bak i kön. Så det gäller att vara vid gaten så fort den öppnar. Vi har åkt med easyjet mycket också, och dom har samma system. Skillnaden är dock att med easyjet är småbarnsfamiljer prioriterade gratis. Så vi fick gå på först utan extra kostnad. Jätte smidigt!
Jag räknar nog kallt med att det löser sig på planet. Vore nog inte helt lyckat förcresten av passagerarna att en 4 åring skulle sitta ensam.
I värsta fall brukar folk vara snälla nog att flytta på sig när det gäller barn. Många reser ensamma och kan sitta var som helst..
Du behöver inte vara orolig att ni blir separerade. En 4åring får inte sitta själv. Så även om ni går in sist och planet är fullbokat ser dem till att ni får sitta tillsammans.