Fråga till er som går på Mälardalens högskola (Nacka/Södertälje) eller Södertörn!
Jag har en kort fråga till er som går på Mälardalens högskola i Nacka/Södertälje och till er som går på Södertörn. Hur upplever ni att de ställer sig till elever som har stark scenskräck eller andra problem rörande redovisningssituationer? Upplever ni att de försöker möta dessa elever så gott de kan - t.ex. genom att låta eldessa elever redovisa på sätt som känns mer hanterbart, utan att för den sakens skull frångå från kursmålen? Eller är de orubbliga och har attityden att "Det ska man kunna. punkt slut". Det skulle vara intressant att höra! Jag förmodar att det kan skilja sig från utbildningar till utbildningar, även inom samma skola. Men det kanske går att få någon slags bild ändå. Jag själv ska t.ex. läsa förskollärarprogrammet.
Obs! Det här är ingen tråd där man ska diskutera huruvida det är rätt eller fel att ha problem med redovisningar, utan jag vill helt enkelt bara veta hur det brukar gå till på dessa två skolor, utifrån era eventuella erfarenheter.