• elizat

Hur lämnar jag honom?

Jag vet ärligt talat inte vad ja ska göra. Min sambo och jag har haft en väldigt tuff relation och nu har vi barn tillsammans. En underbar dotter.
    Men faktum är att han har blivit hemsk, han vägrar hålla sin hygien. Och han arbetar som flyttgubbe.. Han svettas och luktar ILLA när han kmr hem.
    Jag är 25 och precis gjort studieavbrott och går på mammapeng. Han arbetar ca 12 timmar om dagen.
    Om jag säger ngt som inte passar honom så blir han galen! Han slår i dörrar, skriker framför barnet, och säger "skaffa ett jobb" han har Ingen respekt för att jag är hemma med vårat barn.
    Nu har jag fått nog, han spelar bara dataspel och beter sig som en tonårsgrabb.
    Jag vet inte hur jag ska kunna lösa det här.. Hur lämnar jag honom? Lägenheten är hans och jag har ingen möjlighet att hitta ngt bara sådär, bor i Sthlm.
    Hur gör man sånt här? Har knappt ekonomi för att klara mig och hur gör man med hyra osv? Vem kontaktar man för hjälp?
    Han är liksom elak mot mig framför vårat barn, han är jävligt aggressiv, och jag vill inte leva med honom men HUR får man hjälp?

• Svar på tråden Hur lämnar jag honom?
  • snorkan

känner du så.....så måste du ju flytta.....ELLER börja gå i parterapi.

men oavsett så ska du inte behöva vara tillsammans med  honom  pga ekonomi, vi har det rätt bra i sverige och kan få hjälp ekonomiskt då vi behöver det.

hur gammal är barnet? 

• elizat

Barnet är 3 månader. Det är just därför det är svårt att skaffa ett jobb. Nu när hon är så liten..

Men hur gör man? Är det socialen jag kontaktar?

• leina1988

hur är han mot sin dotter?

• elizat

När hon är glad är han gullig med henne. Men när hon är ledsen blir han själv förbannad. "vad är det med dig?!" "vad vill du?" osv. Sen är han inte så intresserad av henne heller. Alltid jag som tar hand om henne. När hand föräldrar är här eller vi hos dem så får dem säga till honom "nu vill hon va med sin pappa" jaha Ah men jag sitter och surfar på telefonen. Sen så fort hon gnäller då kmr han med henne till mig, "här få tyst på henne." Suck. Har pratat mkt med hans mamma och hon är ledsen för min skull. :/

leina1988 skrev 2012-08-23 19:42:21 följande:
    hur är han mot sin dotter?

• Dina08

Försök få tag i en liten billig andrahandslägenhet, om inte några släktingar eller vänner kan hjälpa dig. Det finns andrahandsförmedlingar, men oftast är det rätt dyrt. Kanske kan du få hjälp av soc. Han ska antagligen betala underhåll. Mannen verkar vantrivas på jobbet, men det problemet måste han lösa själv.

• leina1988

du kan ansöka sen om ensamvårdnaden, jag är helt säker att du får den

• Tow2Mater
    leina1988 skrev 2012-08-24 19:26:07 följande:
    du kan ansöka sen om ensamvårdnaden, jag är helt säker att du får den
    Varfor tror du det?

• Haxered

Har du inga föräldrar i närheten eller syskon som kan hjälpa dig till en början? För detta är ju inte bra för både din dotter o dig

• elizat

Jo ska höra med min mamma om jag kan få hjälp utav henne. Känns tungt allting.

Svar på tråden Hur lämnar jag honom?