• Yn84

Vad har ni för skor i höst?

Jag vet verkligen inte vad jag ska köpa för höstskor. Är väl egentligen en sneakerstjej men vill ändra till lite "äldre" stil. Vad 17 ska man ha??? Trött på att bli blöt om fötterna så vill ha vattentäta, men inte tantiga..
    Vad har ni på er??

• Svar på tråden Vad har ni för skor i höst?
  • Yn84

Ok.. Är det stövlar som gäller alltså? Det där var inte min stil.. men jag vet ju inte vilken min stil är iofs..

• Fidelis ad urnam
    Yn84 skrev 2012-08-23 21:16:43 följande:
    Ok.. Är det stövlar som gäller alltså? Det där var inte min stil.. men jag vet ju inte vilken min stil är iofs..
    Har ingen aning om vad som gäller, följer inte direkt modet kan jag tänka mig. Jag köpte skor jag gillade helt enkelt. 
  • Texasthecat

Jag har mina stövlar i fejk skinn eller mina converse...

Go suck on a lemon or something...
  • Pirum

Det är ju stallskor egentligen men de har funnits med ett par år nu. Jag tycker de är användbara vardagsskor som funkar till både jeans och klänning. Jag vill inte ha någon hög klack på ett par vardagsskor. 

Jag skulle säga nej till stövlar, åtminstone kombinationen stuprör nedstoppade i stövlar som alla inkl jag själv sprang runt i för ett par år sedan.  Till kjol eller någon annan kombination än just tajta brallor/stövlar funkar det men om man mest har jeans så satsa på något annat. 

Vinterstövlar är en annan sak, det är mer ett nödvändigt ont. :D

Men kolla i kategorin ankelboots så hittar du säkert något som inte är stallskor men känns hyfsat uppdaterat.

• Konvaljen

Jag varvar mellan fyra par skor i höst:

1. Bruna mockakängor från Rizzo med låg klack
    2. Svarta skinnboots från Vagabond med låg klack, typ jodpuhrs
    3. Bruna ankelboots i skinn med hög klack
    4. Converse

Drömmer om ett par låga Acne Pistols men föräldrapenningen medger inte direkt sådana utsvävningar just nu...:)

• Dina08

Svarta lågskor softwalk från Eurosko. Om det är lite varmare kanske låga moccapumps från Skopunkten.

• Dina08

När det blir kallare ska jag köpa jodphurs-liknande kängor.

• Yn84

Jag har köpt ett par jodphurs, från Din sko. Tyckte sulan verkade bra då den var lite grövre. Men nu funderar jag på att lämna tillbaka dem och köpa ett par "riktiga" jodphurs från en hästbutik...
    Jag vill ha några sneakers-aktiga skor också!!

• Flisan79

Jag har skor efter humör men de som känns mest "rätt" är min killlacks stövletter och min dr Martins (kopia, har ej råd med orginalet).

• Virriga Vera

Jag har Jodhpurse, 1 par med gummisula när det är halt ute och ett par finare med slät skinnsula. Sedan ett par bruna skinnstövlar och ett par svarta. De med gummisula är köpta i en hästbutik för en bråkdel av vad liknande skulle kosta i skobutik. De med skinnsula är köpta för ca 10 år sedan på rea, jag gav runt 1000:- och det syns nästan inte att de är använda. Men jag ärväldigt rädd om mina skor och lämnar in till skomakare för sulning och klackning och putsar och fettar in dem för att förlänga livslängden.

Svar på tråden Vad har ni för skor i höst?