• Plumeria

Om jag vill göra ngt ör jag det! Är hon självisk?

Du måste tala med henne! Igen. Skriv ner det ni kommer överens om! Försök få henne prata om SINA känslor och koppla till det. En relation skall bygga på kärlek och respekt för varandra!

Måste bara påpeka att ni bör lösa detta innan ni får barn, annars kommer du bli ännu mer överkörd.

• Plumeria

Just det, det står att du inte har ngt jobb, har hon det? Är du liksom beroende av henne ekonomiskt? Bor ni tillsammans?

Det händer ju ofta att den som tår för det ekonomiska av någon anledning undermedvetet tror sig bestämma.

• Plumeria

Ja ok, tänkte att ni bodde tsm pga. Att du skrev att du hade bytt universitet för att komma henne närmare :)

Jag tycker hennes beteende låter oacceptabelt! Fundera på varför du älskar henne så... Fundera över varför du finner dig i det och varför du kan tänka dig äktenskap och så med henne. Är du inte värd någon som behandlar dig bra?

Som muslim själv kan jag ge dig rådet att lägga din tillit till Gud och att be Honom om vägledning. Gråt ut om du vill, be Gud om att vara bland folk som är bra för dig.

• Plumeria

Börja att ha dig själv som prio 1 :) vem vet då kanske hon tom ändrar sig för att hon då ser hur bra du mår och vad hon kan förlora!

Var dock inte lättlurad, personer hamnar lätt i samma mönster igen...

Lycka till och må Gud hjälpa dig till det som är rätt och bäst för dig.

Svar på tråden Om jag vill göra ngt ör jag det! Är hon självisk?