• Silversäl

Rädd för min date

Jag har enbart läst TS och hennes inlägg.

Det låter mest som att det enda du gör är att försvarar honom och att du ska träffa honom. Du verkar vara ganska bestämd på att det är det du vill göra även om du inte helt vill erkänna det varken här eller för dig själv?
    Sen varför man väljer att träffa någon på detta vis om man inte helt litar på kan jag inte helt förstå.
    Jag gillar också att bli dominerad, dock inom mina egna gränser. jag skulle aldrig acceptera att någon steg över dem. Du verkar inte vara helt säker på var dina gränser går.

Du skrev i något inlägg att du inte är självdestruktiv, men att göra något som man är medveten om kan göra en illa ÄR självdestruktivt. Sen hur du väljer att definiera självdestruktivitet är en annan sak.
    Att du inte väljer att ha en dominerande sexpartner som du litar på ist, är självdestruktivt.
    Sen kan du säga vad du vill om den saken.

Varför du sätter dig själv i en situation som denna som du uppenbart tycker är mer eller mindre jobbig kan jag inte svara på, men någon anledning har det självklart. allt har alltid en anledning. du kanske borde ta reda på va din är innan du går vidare.

• Silversäl
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-27 23:28:41 följande:
    Visst kan man se det som självdestruktivt att ta denna risk. Men det är ju en risk att ta med hem en man från krogen en lördag också. Han kan också vara en sexmördare.

Visst är det så.. och jag varken har eller skulle göra det. För jag vill inte utsätta mig för det som skulle kunna hända. Det är inte på något vis värt det eventuella positiva som skulle kunna hända, på något vis.
  • Silversäl
    Silversäl skrev 2012-08-27 23:31:29 följande:
    Visst är det så.. och jag varken har eller skulle göra det. För jag vill inte utsätta mig för det som skulle kunna hända. Det är inte på något vis värt det eventuella positiva som skulle kunna hända, på något vis.
    tycker DU att det var värt det?

Om han skulle göra hemska saker mot dig.. skulle du tycka att det var värt att du testade det ändå?
  • Silversäl
    Anonym skrev 2012-08-27 23:51:46 följande:
    Världens sämsta argument. Den risk du tar är mkt större än när någon tar hem en man från krogen, det inser du va?
    Inte nödvändigtvis faktiskt..
    en man man tar en från krogen som man inte känner kan ju vara precis hur som helst? hur ska man veta?
    Förvisso har den kille som TS pratar om uppvisat tydliga tecken på att han inte är helt safe.. men en människa man träffar på krogen behöver inte vara mer safe bara för att han verkar trevlig. man tar en risk där med, även om det i TS fall är mer uppenbart att hon tar en risk.
  • Silversäl
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-27 23:45:22 följande:
    Nej, det skulle jag inte.
    okej så då tycker du alltså inte att det skulle vara värt det om det skulle bli så att han skadade dig eller gjorde dig illa på något vis som du inte vill att han ska, men du vet att det finns en chans att han kommer att göra det.
    Uppenbart är det då  att du har konflikter inom dig själv kring vad du egentligen vill.
    Vet du varför det är så?
  • Silversäl
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-28 00:13:03 följande:
    Som jag ser det så kan det gå till på två sätt; antingen så går det bra och vi har trevligt ihop. Han respekterar mig och uppskattar mitt sällskap de dagar han är här. Vilket jag tror kommer ske, vi kommer bra överens med varandra. Vi är väldigt lika som personer och är väldigt synkade på ett sätt.

Eller så kan allt bara vara snack, för att han ser mig som ett enkelt offer att utöva lite brutalt våld mot trots att han vet att jag inte vill det. Han kör över mig helt och gör saker han har lovat att han inte ska göra. Men jag tror inte det. Hade jag trott det så hade jag aldrig ens tänkt tanken på att träffa honom. Men klart risken finns...

Jag vill gärna träffa honom och att första scenariot ska utspela sig. Jag ser personer som jag har så pass mycket gemensamt med som en tillgång. Men då måste jag givetvis ta risken också.
    Det var inte ett svar på min fråga.
    Tidigare skrev du att du inte skulle tycka att de är värt det om han skulle göra dig illa på något vis.
    Nu skriver du som att det kan vara värt att ta risken. vilken är det egentligen?
    Du låter väldigt osäker på vad du faktiskt själv står. oroväckande när det kommer till såna här situationer där man faktiskt skulle behöva vara väldigt säker på sig själv och sin ståndpunkt för att det annars kan gå väldigt fel.
  • Silversäl
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-28 00:35:51 följande:
    Jaa. Jag vet inte. Man vet ju inte förrän efteråt liksom.
    men.. allvarligt?
    Om det nu är så du resonerar varför kör du då inte bara på det?
    Klart man inte VET förrän efteråt, men ska man behöva testa allt här i livet för att man måste VETA exakt allt till 100% ?
    är det viktigare än att man mår bra?
    varför har du ens skrivit den här tråden, det låter ju som att du har bestämt dig? jag förstår inte varför du inte bara kör?

• Silversäl
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-28 00:42:23 följande:
    Fast vem ska kunna bevisa att jag sade stoppordet då? Han kan ju neka, ord mot ord. Då har jag bara skämt ut mig.
    ingen.
  • Silversäl
    Fast hur sjukt är inte det där från o börja med. Göra något med någon som man vet att man kanske behöver polisanmäla.
    Att man inte kan ser det direkt själv borde ju ge en själv en tankeställare att man kanske tänka över saker o ting.. som exempelvis sig själv..

• Silversäl

Börjar verkligen tro att denna tråden inte är sann och känner mig lite smått grinig över alla som tycker att det är så himla kul att hitta på trådar.
    Antingen det eller så behöver denna trådstartare väldigt mkt hjälp..

• Silversäl
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-28 00:56:39 följande:
    Jag är inte lika nojjig längre. Jag känner att vi förstår varandra och jag skulle vilja påstå att vi är vänner. Jag tänker låta honom komma hit.

du ska väl inte känna dig nojig alls över huvudtaget?
    känner du dig inte det minsta nojig alls över huvudtaget så kör hårt.
  • Silversäl

något säger mig att om det skulle gå överstyr så kommer du att gilla det på ett vis ändå. även om det får dig att må lite dåligt.

• Silversäl
    MickeN1973 skrev 2012-08-28 01:24:42 följande:
    Sitter du och säger att folk som gillar hård S/M ska söka hjälp?

är det så att man vill bli skadat på ett sånt vis att man mår dåligt av det så bör man nog söka hjälp, ja. om det inte är så att man vill må dåligt.
    troligtvis var det, det som personen syftade på.
  • Silversäl
    Anonym skrev 2012-08-28 08:26:12 följande:
    Så du menar alltså att det är lika stor risk att random man från krogen gör en illa som att ts' "flirt" gör det, som man dessutom VET har skadat kvinnor tidigare? Det är inte min erfarenhet av män, men ok. Nej, man vet givetvis inte när man tar någon från krogen, men risken är STÖRRE för ts. Det var allt jag sa.
    ehmm.. sa jag att det är lika stor risk?
    Jag skrev att även det är en risk. Hur stor den är, är svårt att veta. Men att det här är uppenbart att TS tar en risk.
  • Silversäl
    MickeN1973 skrev 2012-08-28 01:44:53 följande:
    När är det för hårt (för mycket) tycker du?
    Waterboarding är det för mycket?  

När någon gör något som man inte vill, såklart? Helt individuellt.
    TS verkar dock inte ha riktig koll på vad hon vill och ar hennes gräns går.
  • Silversäl
    SeaDragon skrev 2012-08-28 11:03:08 följande:
    Jag håller inte med här. Att "släpa" hem en främling innebär alltid en viss risk, men de flesta män är inte våldsamma. Att bjuda hem en främling (eller någon man bara känner över Internet) som man VET kan bli våldsam och redan innan har antytt att han vill gå över gränsen, innebär en BETYDLIGT förhöjd risk.

Använder man sitt omdöme och går på magkänslan, är risken att råka ut för våldsmän och dyl, ganska liten. 
    Det är så många prostituerade överlever. De råkar ändå ofta ut för saker, men då exponerar de sig också betydligt mer än andra kvinnor.

TS magkänsla säger henne att något är fel - annars skulle hon aldrig ha startat den här tråden - men ändå fortsätter hon. Det är mer självdestruktivt än att tända på våld etc.

Tryggast är man med partners man känner och litar på, där man gemensamt kommer fram till hur man vill ha det etc. Oavsett om man gillar BDSM eller något annat.
    Vad är det du inte håller med om?
    Inlägget jag svarade på var om att man inte kan jämföra detta med att ta hem en man från krogen, eftersom detta är mkt farligare. Jag svarade att det inte nödvändigtvis måste vara så, för man vet aldrig vilken människa man kan råka få på kroken ute på krogen heller. Men att det i detta fallet dock är uppenbart att det mkt väl kan vara en farlig situation. Jag har aldrig sagt att det ÄR lika stor risk man tar i de två situationerna, bara att det KAN vara det. att man faktiskt inte kan veta. Förstår inte varför folk hänger upp sig på det. Ja det är mer uppenbart och självklart här att TS tar en risk, som jag också har skrivit tidigare. Jag ville mest påpeka att det även är en risk man tar när man bjuder hem någon från krogen och att även det kan gå ganska illa.
  • Silversäl
    Anonym skrev 2012-08-28 12:01:56 följande:
    Ja, du skrev att det var en lika stor risk. Det jag skrev till ts var nämligen att det är en mycket mindre risk att ta hem en random man från krogen, och det var det du opponerade dig emot.
    "Inte nödvändigtvis faktiskt..
    en man man tar hem från krogen som man inte känner kan ju vara precis hur som helst? hur ska man veta?
    Förvisso har den kille som TS pratar om uppvisat tydliga tecken på att han inte är helt safe.. men en människa man träffar på krogen behöver inte vara mer safe bara för att han verkar trevlig. man tar en risk där med, även om det i TS fall är mer uppenbart att hon tar en risk."

Var där skrev jag att det är lika stor risk? :P
    Jag skrev INTE NÖDVÄNDIGTVIS, som i; det behöver inte alltid vara fallet. MEN att det i just TS fall är mer uppenbart att hon tar en risk än vad det behöver vara om man tar hem någon okänd från krogen.
    Ingenstans säger jag att risken är lika stor eller ens större.
  • Silversäl

Varför lägger du inte ner tråden när den uppenbart inte fyller någon funktion längre?
    Du har ju bestämt dig nu för hur du ska göra till 100% och någon form av diskussion ang. ämnet är det ju då inte direkt längre tal om. Folk skriver "nej, gör det inte. dålig ide" och du svarar "ja, kanske. men jag ska" och så går det runt sådär :P
    Totalt onödig tråd.

Svar på tråden Rädd för min date