• SeaDragon

Rädd för min date

Anonym (Skraj) skrev 2012-08-25 16:01:42 följande:
    Ja, får se nu. Jag har inte blivit utsatt för några övergrepp, har inte haft någon överdrivet trasslig barndom, jag är inte självdestruktiv. Jag älskar mig själv, mycket. Jag råkar bara tända på att vara i en utsatt sexuell situation. Stoppord/kodord som vissa av er tagit upp tar bort hela grejen med känslan att man inte har kontroll. Då kan jag lika gärna ha sex som vanligt, det blir mer charader av det med stoppord och dylikt. 

I vilket fall som helst, jag läser det ni skriver och jag tar till mig det. Det hjälper mycket att få ventilera och få andras åsikter och tankar kring detta. Och jag ska meddela en väninna, ge henne hans namn och så, det är inga problem. 
    I så fall har du inte något vidare bra omdöme. Men som sagt, man lär sig så länge man lever. Vissa måste kanske lära sig vissa saker den hårda vägen, vad vet jag.
  • SeaDragon
    Anonym skrev 2012-08-25 16:50:01 följande:

Det är möjligt, det var tio år sen jag såg filmen. Som var sjukt bra btw! Visar att det finns knäppa psychos därute. Ok, den var väl lite överdriven, såna övermänskliga krafter som De Niro tycktes ha. Obestämd

Man ska vara rädd om sig! Personligen så är jag så anti-våld som man kan bli. Den man som skulle få för sig att kröka ett hår på mitt huvud - är ute genom dörren på en nanosekund. Vad är det för fel på tjejer? Varför vill vissa bli kränkta och fördödmjukade? Jag fattar det bara inte. Men jag dömer inte heller, alla har rätt att gå igång på det man vill, så länge man inte SKADAR NÅN ANNAN. Och jag är rädd för att denna mannen som TS skriver om kommer att skada henne, kanske svårt. Hoppas hon ställer in!
    Det finns män som vill bli "kränkta" och förnedrade också. De besöker dominor eller har flickvänner som är dominanta. Men då sker det på bådas villkor samt är frivilligt och ömsesidigt. Samma sak när kvinnor gillar att vara undergivna. Grovt våld är då ovanligt, men förekommer, dock under kontrollerade former.

Det TS beskriver är däremot bara destruktivt - eller jäkligt naivt. Inte att gilla "hårt sex" i sig, men sättet det sker på och hur hon beskriver den här mannen. 
  • SeaDragon
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-27 15:15:04 följande:
    Ja, absolut. Det är inte så ovanligt som folk verkar tro att män gillar att dominera kvinnor, i mer eller mindre utsträckning. Jag har träffat flertalet. De flesta erkänner det givetvis inte bara sådär, det är ganska tabu. Bara kolla här i tråden, folk kallar sådant sexuellt intresse för sjukt och vidrigt.
    Det klart att det är vanligt - det omvända är också ganska vanligt - men det handlar ju inte om ATT man gör det, utan HUR man gör det. För det första att båda till fullo är med på det. För det andra att på förhand uppsatta gränser respekteras. (Alt. "stoppord" etc)

Många - även "vaniljpar" - leker dominanslekar i sängen, kanske inte så grova men ändå åt det hållet. Det är inget konstigt med det. Det kanske är lite "tabu" men inget ovanligt. Det är ju inte så att man pratar om annat sex med vem som helst heller.

Och de flesta som verkligen vill dominera eller bli dominerade sexuellt, söker sig nog till forum för likasinnade. Här är kanske inte rätt forum egentligen?
  • SeaDragon

Det vi försöker säga är att det varken är speciellt ovanligt eller kontroversiellt att tända på dominans, men det finns ju olika grader. Att vilja bli slagen blodig eller allvarligt skadad på andra sätt, är inte så vanligt och det bör man nog söka hjälp för.

• SeaDragon
    Anonym (oj!) skrev 2012-08-27 16:53:12 följande:
    Ärligt talat TS låter du som den där tjejen i den andra tråden (borttagen nu?) som bjöd hem en dominant kille och  nu sitter hemma och snyftar blodig och blåslagen...

Går det inflation i sådana här trådar just nu? Tycker det dyker upp "smisktrådar" och ug-trådar överallt men det har jag egentligen inga problem med i sig, det som får mig att undra om de är äkta eller bara vill provocera, är att de tycks bli grövre och grövre, fler och fler tycks ta riskfyllda eller korkade beslut etc.

Troll? 
    Nej, det är inte samma. Den andra tjejen blev våldtagen från början till slut. Hon bjöd hem en dominant kille från nätet för att lära känna varandra närmare och diskutera preferenser mm. Naivt kan man tycka, men inte samma sak. Jag hann läsa de flesta av hennes inlägg innan tråden togs bort och om jag förstod saken rätt var hon "light", dvs ville varken bli misshandlad eller våldtagen, utan att det skulle ske mer som ett rollspel, med inslag av dominans och våld men inte så grovt och med tydliga gränser etc.

Sen vet vi ju som sagt inte vilka trådar som är sanna men det är en annan sak. 
  • SeaDragon
    MickeN1973 skrev 2012-08-28 01:24:42 följande:
    Sitter du och säger att folk som gillar hård S/M ska söka hjälp?

Det beror på vad man menar med "hård", men det är väl inte så sunt att bli allvarligt skadad?

Jag pratar om våld som kan ge bestående men, inget annat.

Skulle du be någon som vill hoppa från en bro att söka hjälp? Skulle du be någon som vill vara under vattnet tills h*n svimmar att söka hjälp? Båda ganska riskfyllda aktiviteter. 

Eller varför inte någon som tänder på att skära av sig kroppsdelar?

S/M under kontrollerade former är sällan skadligt men grov misshandel eller våldtäkt kan faktiskt ge permanenta skador. Vet man inte det, bör man läsa på lite.
  • SeaDragon

Håller förövrigt med tidigare talare, du får göra vad du vill TS, det är ditt liv, men låt oss slippa "snyft-trådar" om det skulle gå snett.

• SeaDragon
    Anonym skrev 2012-08-28 10:46:35 följande:
    Ts går ju med öppna ögon in i något som hon kanske inte reder ut, det kommer förmodligen andra också att göra även om de läser om att ts blivit påsatt med ett järnrör i analen under tiden hon fått sitt huvud doppat i toastolen. Det verkar ju hos en del finnas en självdestruktivitet som de inte önskar göra något åt, inget annat än att fortsätta låta den härja. 

Ts: ingår det i njutningen att vara rädd före och ledsen och ångerfull efteråt?  
    Min erfarenhet är också att S/M-lekar under kontrollerade former sällan är farliga eller självdestruktiva, men det TS beskriver är något annat. Det har oftast sina orsaker, även om "utövaren" kanske inte inser det själv.

Seriösa BDSM-utövare tar också avstånd från sådant.

Jag undrar också om TS till fullo inser att de "sadister" som finns där ute ofta är väldigt duktiga på att leta upp lätta offer. Trasiga tjejer och killar som inte förmår sätta gränser osv. Och som aldrig skulle anmäla dem (eller bli trodda om de gjorde det).
  • SeaDragon
    Silversäl skrev 2012-08-28 10:52:22 följande:
    ehmm.. sa jag att det är lika stor risk?
    Jag skrev att även det är en risk. Hur stor den är, är svårt att veta. Men att det här är uppenbart att TS tar en risk.
    Jag håller inte med här. Att "släpa" hem en främling innebär alltid en viss risk, men de flesta män är inte våldsamma. Att bjuda hem en främling (eller någon man bara känner över Internet) som man VET kan bli våldsam och redan innan har antytt att han vill gå över gränsen, innebär en BETYDLIGT förhöjd risk.

Använder man sitt omdöme och går på magkänslan, är risken att råka ut för våldsmän och dyl, ganska liten. 
    Det är så många prostituerade överlever. De råkar ändå ofta ut för saker, men då exponerar de sig också betydligt mer än andra kvinnor.

TS magkänsla säger henne att något är fel - annars skulle hon aldrig ha startat den här tråden - men ändå fortsätter hon. Det är mer självdestruktivt än att tända på våld etc.

Tryggast är man med partners man känner och litar på, där man gemensamt kommer fram till hur man vill ha det etc. Oavsett om man gillar BDSM eller något annat.
  • SeaDragon
    Silversäl skrev 2012-08-28 11:15:40 följande:
    Vad är det du inte håller med om?
    Inlägget jag svarade på var om att man inte kan jämföra detta med att ta hem en man från krogen, eftersom detta är mkt farligare. Jag svarade att det inte nödvändigtvis måste vara så, för man vet aldrig vilken människa man kan råka få på kroken ute på krogen heller. Men att det i detta fallet dock är uppenbart att det mkt väl kan vara en farlig situation. Jag har aldrig sagt att det ÄR lika stor risk man tar i de två situationerna, bara att det KAN vara det. att man faktiskt inte kan veta. Förstår inte varför folk hänger upp sig på det. Ja det är mer uppenbart och självklart här att TS tar en risk, som jag också har skrivit tidigare. Jag ville mest påpeka att det även är en risk man tar när man bjuder hem någon från krogen och att även det kan gå ganska illa.
    OK, då förstår jag.

Man ska dock komma ihåg att de flesta våldtäkter sker mellan partners eller före detta partners, eller inom familjen eller dyl. "Kroggragg" eller bekanta som våldtar är också relativt vanligt, men inte lika. Minst risk är att bli våldtagen av främlingar.

Tyvärr finns det många offer som inte känner sina partners så bra som de tror... Det klart att det känns tryggare med en kille man känner än ett random krogragg (det skrev jag ju också), men det är inte alltid så.
    Du kan bli våldtagen av en man du har känt i 20 år. Det vanligaste är dock att han då har visat våldstendenser tidigare. Det är här magkänsla och varningssignaler kommer in, snarare än hur väl man egentligen känner mannen, eller tror sig känna honom. Det du har rätt ang. krogragg, är ju att man inte kan veta, man känner inte till personens sexuella historia eller beteende i andra sammanhang. I alla fall om det är en helt okänd människa man drar hem.

TS tar således en dubbel risk. 1) Hon känner inte mannen, mer än på Internet / via hörsägen. 2) Hon vet att han kan bli våldsam och tidigare har gått över gränsen och skadat någon annan kvinna (?) 
  • SeaDragon
    Anonym (Skraj) skrev 2012-09-06 20:32:50 följande:
    Jag lever. Han var på tok för snäll.
    Var han på tok för snäll för att du lever!?

LoL!!! 
  • SeaDragon
    Baginbox skrev 2012-09-06 20:12:11 följande:
    Vem stoppade pengar i dig? Har inte du heller något att tillföra ämnet?

Kan du och jag diskutera upplevelsen av syrebrist i orgasmögonblicket? Har du kräkts medan du sugit men ändå fortsatt suga? Har du fått stryk medan du suger och kräks och dina tårar grumlar din syn? Har någon pissat i ditt ansikte  medan du försöker svälja det sista av spyorna medan du samtidigt blir örfilad?

Är vi på samma bana?
    Jag förmodar att du har gjort allt det där?

Trevligt, jag ställer upp när som. Alldeles gratis. Örfilar är jag inte så van vid men jag lovar att verkligen försöka ta i! Pissa är inga problem.
Svar på tråden Rädd för min date