Silversäl skrev 2012-08-28 00:00:42 följande:
okej så då tycker du alltså inte att det skulle vara värt det om det skulle bli så att han skadade dig eller gjorde dig illa på något vis som du inte vill att han ska, men du vet att det finns en chans att han kommer att göra det.
Uppenbart är det då att du har konflikter inom dig själv kring vad du egentligen vill.
Vet du varför det är så?
Som jag ser det så kan det gå till på två sätt; antingen så går det bra och vi har trevligt ihop. Han respekterar mig och uppskattar mitt sällskap de dagar han är här. Vilket jag tror kommer ske, vi kommer bra överens med varandra. Vi är väldigt lika som personer och är väldigt synkade på ett sätt.
Eller så kan allt bara vara snack, för att han ser mig som ett enkelt offer att utöva lite brutalt våld mot trots att han vet att jag inte vill det. Han kör över mig helt och gör saker han har lovat att han inte ska göra. Men jag tror inte det. Hade jag trott det så hade jag aldrig ens tänkt tanken på att träffa honom. Men klart risken finns...
Jag vill gärna träffa honom och att första scenariot ska utspela sig. Jag ser personer som jag har så pass mycket gemensamt med som en tillgång. Men då måste jag givetvis ta risken också.