• C Boom

ÄT HUNDEN

Jag har en cockerspaniel som heter Bobby.

Jag funderar jag på att stänga in henne i ett begränsat utrymme, låta henne trampa i sin egen skit för att tillslut plocka fram bössan och avliva henne.

Därefter marinerar jag henne i vitlök och kastar upp henne på grillen.

Mmmm... Gott.

• Svar på tråden ÄT HUNDEN
  • CMM
    Sunshine808 skrev 2012-08-24 10:41:16 följande:
    Man måste välja de praktfulla exemplaren men en frodig kanin låter som en delikatess 
    Kanin är rätt gott faktiskt (for real, har ätit det ett antal gånger).
  • Sunshine808
    CMM skrev 2012-08-24 10:42:01 följande:
    Kanin är rätt gott faktiskt (for real, har ätit det ett antal gånger).
    Har aldrig provat men skulle gärna vilja. Men jag har aldrig sett kanin eller hare på någon meny
  • CMM
    Sunshine808 skrev 2012-08-24 10:44:04 följande:
    Har aldrig provat men skulle gärna vilja. Men jag har aldrig sett kanin eller hare på någon meny
    Har ätit det hos släkt i Tyskland, aldrig på restaurang vad jag kan minnas.

Själv skulle jag gärna prova grodlår. Det verkar som att man ska tycka det verkar jättevidrigt och motbjudande men jag tycker det låter smarrigt. 
  • NHult

Hund är inte särskilt gott faktiskt, och defenitivt inte från små hundar, Har testat i att äta Hund i Kina. Kanin är riktigt gott påminner lite om kyckling, men det är mycket jobb med att laga till smådjur.

Det är skönt att det finns alternativ och riktiga köttbitar. på grillen rekomenderar jag nötkött gärna en riktig T-Bone stek eller oxfile. 

Bloggar lite här på FL <3
  • Sunshine808
    CMM skrev 2012-08-24 10:45:47 följande:
    Har ätit det hos släkt i Tyskland, aldrig på restaurang vad jag kan minnas.

Själv skulle jag gärna prova grodlår. Det verkar som att man ska tycka det verkar jättevidrigt och motbjudande men jag tycker det låter smarrigt. 
    Jag associerar det lite med kycklinglår men jag vet inte om jag hade kunnat äta det. Det får väl bli ett litet steg i taget, börja med kanin osv. Däremot hade jag aldrig kunnat äta orm eller krokodil, vet inte varför men det skulle ta emot ganska mycket.
  • NHult

Det viktigaste är väl att det man äter smakar gott Solig

Bloggar lite här på FL <3
  • funhouse
    Sunshine808 skrev 2012-08-24 10:44:04 följande:
    Vi föder upp kaniner till slakt (husbehov) men vi säljer även till den intresserade... =) Har annons ute på blocket då och då... (inte just nu dock)
    Är du intresserad så sök på tex gotlandskanin -det finns ganska många uppfödare och rasen används både till avel och slakt. Finns ju fler större raser, men just gotlandskanin är ganska enkelt att få tag i.
  • Absens

Hej och hå! Jag tycker lätt att man ska få äta upp sin hund, stör mig inte ett dugg. Är själv vegetarian going on vegan för att djurindustrin stör mig så djävulskt, däremot tycker jag det är nemas problemas att gå ut i skogen och skjuta sig en älg eller käka upp sin hund eller slakta sitt eget får. Bara de har haft ett fint liv på vägen dit.

Visst, jag vet ju inte om älgen har haft ett riktigt skitliv. Fem kalvar, en man som bara stack, underlivsproblem etc. Men den har liksom fått ströva fritt och bestämma vart den ska gå, ha hela skogen att chilla i och så vidare. Det som är skumt enligt mig är sättet man stänger in djur, tvingar dem att reproducera, fuckar upp deras dygnrytm, avlar dem till oigenkännlighet och reumatism, plågar dem och sedan dödar dem.

Och nej, jag har föga problem med tanken på att en björn/älg/hund skulle döda och äta upp mig. Det är livets gång. Jag hoppas jag smakar gott, inte ger någon sjukdomar och kan få många att överleva.

• Simon 681

Som jag svarade i andra tråden: Vi äter inte hund för att det är opraktiskt att odla för kött och för att det inte finns tillräckligt mycket vildhund för att jaga. Det är givetvis inkonsekvent att säga att det inte är ok att behandla hundar och delfiner och sälungar på samma sätt som man behandlar kor och grisar på.

Men dina exempel och din resonemangsförmåga haltar. Du missar målet.  

Svar på tråden ÄT HUNDEN