Ni som jobbar skift, hur går era barn på förskolan? Hjälp mig reda ut vad som gäller
Jag jobbar skift, varannan helg och eftermiddag/förmiddag (ej natt) När jag jobbar FM lämnar min sambo på dagis (ca kl 07) och jag hämtar 15, inga problem. men när jag jobbar EM lämnar jag vid 11 och sambon hämtar vid ca 16.30. När jag jobbar EM kan jag sluta mellan 22 och 00.30.
Det jag funderar över är om jag egentligen skulle få lämna tidigare, mellan kl 9 och 10. Våran son är väldigt morgonpigg och går ofta upp kl 6. Det gör att jag bara får ca 4-5 timmars sömn, och om jag jobbar några sådana pass i rad blir det ganska tungt.
En annan förälder på sonens förskola börjar kl 15, och nu har "fröknarna" sagt att de måste lämna kl 14 då (istället för som nu kl 11) Men då undrar jag 2 saker, ska barnet bara vara på förskolan ca 2 timmar, från 14-16 när den andra föräldern hämtar.. och hur ska den som ex jobbar 15 till 00 orka?
Ja jag vet att det lättaste vore att prata med förskolan/chefen.. men jag vill veta lite vad ni tycker, och om någon varit i samma sits? och jag antar att det är olika från kommun till kommun.
Jag kanske ska tillägga att sonen går ca 18-22 /h i veckan då jag ofta är ledig 2 vardagar så han är alltså inte där "överdrivet mkt" som det är nu