Hjälp, blivade ensamstående mamma
Jag är gravid vecka 11+0 idag.
Min pojkvän och jag gjorde slut för bara några dagar sen och jag vill behålla barnet men inte han.
Jag undrar hur man klarar sig ekonomiskt? Hur och när kan soc hjälpa till?
Jag är gravid vecka 11+0 idag.
Min pojkvän och jag gjorde slut för bara några dagar sen och jag vill behålla barnet men inte han.
Jag undrar hur man klarar sig ekonomiskt? Hur och när kan soc hjälpa till?
Kan ju inte din sitvation. Men föräldrapenning, läs på fk sida. Du kan söka bostadsbidrag genom fk. Du har rätt till underhåll. Går oxå söka genom fk och så sköter dom allt eller om ni själva kommer överens. Beträffande soc vet jag ingenting. Lycka till!
jag har varit ensamstående med min snart 11åriga dotter, men nu har jag sambo...
jag hade ensam vårdnad med om henne...'
fick bostadsbidrag via FK o underhållsbidrag o barnbidrag o även soc bidrag under några års tid....
så bara höra av dej till soc, o berätta om din situation, o även f kassan!
Just nu har jag inget jobb, jag har precis flyttat hem till mina föräldrar. Ska förbi soc nästa vecka och prata med dom för att se vad de har att säga osv.
Mina föräldrar vill inte att jag ens bor hemma under tiden jag är gravid heller..
Såg i din presentation att du är gift. Men antagligen har inte din man försörjningsansvar för dig - eftersom ni inte har barn ännu blir det inte heller någon betänketid utan ni kan få skilsmässa ganska snabbt.
Betr. bostad -det heter att den som har störst behov av bostad får den vid skilsmässa. Om du kommer att bli boendeförälder för ert barn. KAN eventuellt tillämpas om ni har en hyreslägenhet. Men du bör ju kunna betala hyran.....
Jag är inte gift, utan nu är jag singel. Är bara 19 år. Måste ha klickat i fel då hehe.