Min 3-åring fnyser högfärdigt åt pottan
Hej!
När sommaren började såg jag framför mig min 3-åring sitta på pottan. Men hon hade helt andra planer. Hur jag än försökte göra pottan till ett ställe där stora tjejer kissar och bajsar så höjde hon huvudet högfärdigt och sa: - Jag fiter väl i pottan. Alltså - Jag skiter väl i pottan. Så den där pottan fick aldrig sin premiär under sommaren. Jag har aldrig stött på ett envisare barn än min tös - Jag fiter väl i pottan! Ja, det är ju där stora tjejer gör det... Busfian vet ju så väl när hon behöver kissa. Sitter hon i mitt knä och gosar lyfter flickan på rumpan och därefter fortsätter vi att kela. Det är mest jag som längtar efter denna dagen då min äldsta älskling ta det stora steget och utför sitt allra första behov på pottan för det kommer ju att bli minnesdag för mig. Men å andra sidan älskar jag mest av allt stunderna på skötbordet med mina två lymlar för det är ju den tryggaste tiden på dygnet för både barnen och mig som förälder. Jag läser ofta att tjejer blir torra mycket tidigare än killarna men funderar på hur mycket sanning det ligger i detta påståendet egentligen för de flesta av hennes kompisar sitter heller ej på pottan. Dock säger de nog inte att de "fiter i pottan"...hahaha! Även om det finns killar i skaran bland tösens lekkamrater är majoriteten tjejer. Jag lever själv med mina barn och är kanske lite mer åt frågehållet då över vad som är vanligt och när ska man sätta igång med det...bla bla bla. Är det någon brådska med pottan när barnet är 3 år? Eller hon är ju faktiskt 3½ år nu.
Bästa hälsningar från Pappisen