Vil nappar är bäst?
Vilka nappar ska man välja! Min knodd kommer snart och undrar vilka nappar jag ska välja? Är Symmetriska/platta, Anatomiska Namnnappar Eller Runda nappar bäst?
Vilka nappar ska man välja! Min knodd kommer snart och undrar vilka nappar jag ska välja? Är Symmetriska/platta, Anatomiska Namnnappar Eller Runda nappar bäst?
Det är nog upp till bebin! Min knodd vill bara ha latexnappar. Silikonnapparna åker ut innan de ens kommit in! :)
Men vilka ska man köpa tills han kommer då :)? Bara testa
Det är en sådan smaksak. Vi valde att köpa en liten napp på apoteket som var i silikon tror jag, inte gummi iaf. Sen har det bara fortsatt så fast i större modell.
Hmmm, det märker du när ditt barn väljer vilken napp hxn gillar bäst. Vissa barn tar alla nappar andra är kräsna. Man får prova sig fram. Tips är att börja testa med nappar som är lätta att hitta i alla affärer för då slipper man kris om man tappar nappen när man är hemifrån.
Vi har kört på MAM's nappar till våra barn, nu kan man tydligen dessutom sterilisera dem i micron i boxen de kommer i - känns smidigt istället för att koka!
Okej :) vi har fått testnappar med märket avent? Silikon! Någon som testat de?
Vi fick också avent nappar, jag tyckte att dom var bra för dom lyser i mörkret, lätta att hitta i mörkret :) Min lilltjej är inte så kräsen så hon tar dom flesta :)
Hej!
Mina barn har gillat MAM-napparna, men det verkar vara väldigt olika vilken modell de små knytena fastnar för :)
Ett tips, om du vill testa en MAM-napp till din bebis, är att gilla MAM på Facebook. Under en flik på sidan kan du sedan beställa en provnapp 0-6 månader som kommer på posten helt gratis.
Har två barn och de har gillat helt olika modeller på nappar, men MAM har vi kört på mest här.
Tack för alla råd:)
min son vill enbart ha esskas anatomiska latexnappar. Allt annat ratas. Fördelen är att de är billiga och finns i alla affärer.
Dottern testade jag alla möjliga nappar på. Den enda hon tog till slut var runda!
Sonen har bara fått prova tre, men han tog dem runda direkt.
Tråkigt bara att de inte finns på så många ställen...
Min dotter började med Philips Avent-napparna som man fick gratis, och de funkade bra, men när vi efter ett tag testade MAMs nappar märkte vi att de satt mycket bättre runt munnen. De är liksom lite rundade och sticker inte ut så mycket, så de flög inte ut lika lätt när hon viftade med armarna eller gnuggade runt med huvudet. Så det är ett tips, att testa MAMs nappar först just för att de är så smidiga och sitter bra. De har dessutom en modell från 0-2 månader som är extra liten och lätt som passar de minsta! Om jag hade känt till det hade jag börjat med dem, för de flesta nappar verkar gigantiska på nyfödda!
Min dotter ratar allt som inte är Esska´s platta latexnappar!