• Festival78

Fler ofrivilligt barnlösa i Stockholm?

Hej, får jag oxå hoppa in här? Fyller 35 i sommar & försökt i över ett år men ingenting händer. Var börjar man?
    Jag har ringt sophiahemmet & fått en tid i okt! Förstod att de skulle vara lång väntetid men så lång? Sen undrar jag om ni vet.. Läser mycket här att vissa fått olika hormoner & sen ställts i kö för utredning till IVF. Vad är de? Var kan man få de? Är de nån av er som fått de? Känns helt hopplöst detta, vill ju ha barn nu!

• Festival78

Tack för svar lillebrorsfaster.

Men de jag oxå undrar är var börjar jag? Jag ringde gyn i Sundbyberg som hänvisade mej till sjukhuset Sopihahemmet. Men kan man inte gå någon snabbare väg? Alltså kan man inte påbörja någon slags utredning hos någon annan som sedan skickar remiss till Sopihahemmet så kanske de går snabbare? Var ringde du & vem tjatade du till dig en tid hos?

Vilka privata ställen finns det?

Jag har bara hittat 2 i Stockholm bl.a. Mammamia men fick svar av dom att höra av mej till hösten för de hade fullt

Ååå slår mej själv att jag inte startade detta tidigare men jag hoppades & trodde att vi skulle lyckas denna gång.

& de tar så ont när en av ens närmaste kompis blir gravid & hon vill inte bli det just nu & tycker de är jobbigt.. Why?

• Festival78

men shit va fort de gick där Ases! Så kul! Spännande! Men kan förstå att du är lite tagen på sängen Jag ska snacka med min pojke där hemma få se om han är med på noterna denna väg isf ringer jag de där oxå! fast jag skulle ju vilja veta om de är nåt fel på mina äggisar..
    Hoppas de funkar för er!

• Festival78

De gick han inte me på.. men har sökt vidare & hittat en tidigare tid. Så vi får komma i slutet av aug De känns mycket bättre men hoppas att vi blir gravida innan dess! & ni alla oxå!

Svar på tråden Fler ofrivilligt barnlösa i Stockholm?