Fler ofrivilligt barnlösa i Stockholm?
Festival 78:
Ring Andrologmottagningen på Sophiahemmet istället. 08-20 00 47 http://www.andrologmottagningen.com/ (OBS, de har flyttat och ligger lite längre upp på Lidingövägen nu, de förklarar, det var lätt att hitta.)
Vi ringde 20/5, killen fick hem remiss för spermaprov (som han var på karolinska och lämnade), vi fick gemensam tid till nu på torsdag då hans provsvar skall vara klara.
Jag skulle höra av mig när min mens började för tid till blodprovstagning, det gjorde jag idag, var då där och pratade lite, fick provremisser som jag fick ta med mig till valfritt landstingsanslutet provlab (jag tog min vårdcentral, hittar där. =) ) och eftersom jag har beräknad ägglossning på söndag så skall jag ringa sophiahemmet för tid till äggledarröntgen (vilket hon jag träffade trodde kunde bli i veckan) och helt enkelt gå dit för äggstocksultraljud på fredag och sen fick vi köra insemination i helgen om vi vill... (om det ser bra ut)
I helgen!
Snabbt är det minsta man kan säga!
(Det kan se ut som om att Andrologmottagningen endast jobbar med män och par där det är killen som har problem, men de fungerar precis som vanlig utredning. Besöket idag kostade 350, och jag fick stämpel i högkostnadsremsan. En insemination kostar ~1000:-/gång och om t.ex. vi vill köra i helgen lö+sö+må så blir det ~3000
Lycka till allihop!