• Wile

Fler ofrivilligt barnlösa i Stockholm?

Hej!

Får man hoppa in här?!
    Är 33 o sambon 34 vi har snart försökt i två år.. Vart gravid tre gånger men slutade i ma v 10, mf v 7 o mf ca v 4.. O senaste gången jag blev gravid var början på förra sommaren alltså ett år har gått utan att nåt hänt.. Vi har genomgått en mf utredning under hösten -12 då allt såg bra ut förutom att mitt tsh värde var lite för högt för att lätt bli gravid, men ändå inom normalvärdet. Men fick levaxin o nu ligger värdet jätte bra!
    Har fått prova på pergotime nu för att förstärka min egen äl för det har jag.. Är inne på tredje omgången nu andra dagen.. Fick förra och även den här även ovitrelle spruta så ägget ska lossna ordentligt!

Förstår precis allt ni skriver om att ingen förstår! Under året som gått är det 12 stucken på mitt jobb som blivit gravida och fött.. Har varit ett skitjobbigt år o gå omkring o se alla magar som växer..
    Har några av mina vänner som vet om hela historien.. Pratar framförallt med en av mina närmaste vänner mest om det, hon är barnmorska och kan ge mig svar på många tankar och funderingar..
    Men har ingen som förstår på riktigt känns det som.. Jag tror det är svårt att förstå om man inte själv vart med om det..

• Wile

Lillebrorsfaster håller med dig om känslan över att vilja ge upp! Men att man sen stunden efter absolut inte är villig att göra det!!
    Jag kan rekommendera Annette Sjösten på läkargruppen Victoria! Det är henne vi gjort vår utredning hos och hon är suverän! Vet dock inte om hon gör alla sorters utredningar när jag tänker efter..
    Men hon har iaf hjälpt oss väldigt mycket och har gett oss flera sorters hjälp fast det inte är nåt fel på oss! Levaxinet som fått ner mitt tsh värde, pergotime o ovitrelle o när jag väl blir gravid igen så ska jag få ta fragmin sprutor fram till v 20.
    Känns skönt att få vidare hjälp fastän det inte är nåt konstaterat fel!
    Vet att många läkare inte bryr sig om tsh värdet och inte förstår innebörden med att det behöver ligga relativt lågt för att lättare bli gravid och även få behålla!! En av mina bästa vänner försöker oxå bli gravid och har ett tsh värde som ligger ganska högt men inom normalvärdet o hon får ingen hjälp..

Har ni kollat era såna värden?

• Wile

Vallmo78 mitt tsh värde låg på 3,0 första gången jag testade i samband med mfutredningen. Sist jag testade för ca 2 mån låg det på 0,92.
    Min utredningsläkare sa att man ska ligga under 2,0 för att lättast bli gravid och få behålla.
    Jag hade inte heller en aning om det innan hon berätta!

Välkommen guldlock1980!
    Förstår helt din känsla av att allt är orättvist!! Jag känner precis då jag med! Man kan liksom inte glädjas åt andra även fast man vill..
    Jobbig situation ni befinner er i! Har ni pratat om att adoptera? Gjorde en vän till mig efter att ha fått samma besked som ni. För hennes man kände likadant som din gällande donation.. Men han tyckte det va ok att adoptera.. Varför vet jag inte men han kände så iaf..

Svar på tråden Fler ofrivilligt barnlösa i Stockholm?