• Mandel

Varför proppar ni i ungarna soja??

Anonym skrev 2012-08-25 08:54:10 följande:
    Väldigt ofta.
    Dessutom behöver det inte innebära att man äter vilt. Fisk är ett utmärkt komplement.
    Det går också att få tag på fläsk, nöt och fågel som inte har ätit detta om man har rätt kontakter. 
    Den köttbonden jag pratat med sa att det är främst mjölkdjur som man ger sojafoder då de behöver proteinet för att producera så mycket mjölk som möjligt.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Isis skrev 2012-08-25 10:23:57 följande:
    Ni som jagar själva vet jag ingenting om. Om du missade det, så var informationen från livsmedelsverkets hemsida. Jag jobbar inte där. Och jag jagar inte.
    Fast man brukar väl inte skjuta så stora djur som älg med blyhagel?
    Är inte jägare, men har för mig att man använder andra skott då.
  • Mandel
    Anonym (mormor) skrev 2012-08-25 10:17:51 följande:
    Är det bensin i kikärter,   linser,   gula  ärter  (ärtsoppa exempelvis),  bruna bönor,   black eye-bönor   etc   precis  som här uppges finnas i sojabönor?
    Nu tillkommer bensinet vid själva processen och kikärter m.m. är ju hela/rena och således inte processade och torde då vara bensinfria.
  • Mandel
    Anonym (HAHAHAHA) skrev 2012-08-25 11:14:29 följande:
    Väldigt bra!
    Mer sånt!
    Jag hoppas att det ändras överallt och att människor börjar öppna ögonen..
    Funderar själv på att flytta ifrån storstaden och bli bonde,,, det är läskigt vad vi får i oss.
    Tyvärr är det en minoritet i detta land som är beredda att betala för vad det kostar. När folk tillfrågas så är det så himla måna om djurskydd och ekologiskt m.m. men i affären väljer de det som är billigast i alla fall utan hänsyn taget till djurens levnadsvillkor eller grönsakernas odling. Då är det plånboken som uteslutande styr.
    Folk lägger hellre pengarna på märkeskläder, utlandssemester, fredagsmys, inredningsdetaljer osv. Tyvärr!

Jag vill att allt som importeras hit ska ha samma krav på sig som det som odlas och produceras i detta land. Då skulle det inte välla in billiga livsmedel, främst kött...
    Helt sjukt att man inte får odla på samma vis som i ex Spanien för det är emot regelverket och de krav vi har, men det är helt okej att importera ifrån Spanien.
Svar på tråden Varför proppar ni i ungarna soja??