Inlägg från: Anonym (mormor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mormor)

Varför proppar ni i ungarna soja??

Är det bensin i kikärter,   linser,   gula  ärter  (ärtsoppa exempelvis),  bruna bönor,   black eye-bönor   etc   precis  som här uppges finnas i sojabönor?

• Anonym (mormor)
    Mandel skrev 2012-08-25 10:27:42 följande:
    Nu tillkommer bensinet vid själva processen och kikärter m.m. är ju hela/rena och således inte processade och torde då vara bensinfria.
    Ja,  då är det här en konstig tråd där   Ts  verkar förutsätta att veganer och vegetarianer   proppar i sina barn en massa processad mat!
  • Anonym (mormor)
    Anonym (HAHAHAHA) skrev 2012-08-25 10:40:35 följande:
    hela matindustrin är sjuk!!
    Vi äter grönsaker och tror det är nyttigt, men det är odlat på så små ytor att det inte får den näring det ska ha, de sprutar in vatten i grönsakerna för att göra dom finare, använder i vissa länder anabola för att göra dom större...
    Hårshampoo har hormoner..
    Och köttet är inte heller rent, tror ni alla kossor får grönt fint gräs från hagarna? och för att inte tala om grisarna, kycklingarna etc etc..
    Snälla vakna.

Så tro inte att det bara är sojaprodukterna som är fyllda med skit.
    Vi blir förgiftade genom maten..
    Vill man äta bra mat måste man ha egna kor och odla allt själv..

Folk borde VAKNA UPP!!!
    Klart man odlar själv!
  • Anonym (mormor)
    Shoegal81 skrev 2012-08-26 20:26:01 följande:
    Så I vilka produker finns det soja? Är quorn baserat på det?
    Nja,   det tror jag inte,  vill minnas att det är någon sorts svamp.   Odlad eller så.   Med äggvita i  -   används därför inte av veganer.
  • Anonym (mormor)
    banansmoothie skrev 2012-08-27 14:17:03 följande:
    Jag tror absolut att phytoöstrogener påverkar kroppen, men man kan ju jämnföra med t.ex. kyckling, som är full med tillväxthormon etc. Tillväxthormon = cell tillväxt = cancer... vilket är värst? Jag tror heller det inte är bra med för mycket soja, precis som det inte är bra att äta för mycket av NÅGOT livsmedel. Men det finns värre och värst också.

Min kompis som är vegan började äta äggvita igen. Resultatet? Hennes bröst började växa asmycket! Tyckte det var interesant. Kan inte vara så bra för cancerrisken dock.
    Oj,  är det därför jag gått från D-kupa och uppåt -  äter en hel del ägg.....
Svar på tråden Varför proppar ni i ungarna soja??