Inlägg från: Anonym (HAHAHAHA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HAHAHAHA)

Varför proppar ni i ungarna soja??

hela matindustrin är sjuk!!
    Vi äter grönsaker och tror det är nyttigt, men det är odlat på så små ytor att det inte får den näring det ska ha, de sprutar in vatten i grönsakerna för att göra dom finare, använder i vissa länder anabola för att göra dom större...
    Hårshampoo har hormoner..
    Och köttet är inte heller rent, tror ni alla kossor får grönt fint gräs från hagarna? och för att inte tala om grisarna, kycklingarna etc etc..
    Snälla vakna.

Så tro inte att det bara är sojaprodukterna som är fyllda med skit.
    Vi blir förgiftade genom maten..
    Vill man äta bra mat måste man ha egna kor och odla allt själv..

Folk borde VAKNA UPP!!!
  • Anonym (HAHAHAHA)
    Anonym (mormor) skrev 2012-08-25 10:46:08 följande:
    Klart man odlar själv!
    Väldigt bra!! Fler borde göra det!
    Men inte många har den möjligheten eller heller vet om detta..
    Jag menar på alla som predikar på hur dåligt det är med tex sojaprodukterna men inte har någon aning om vad dom själva egentligen äter..
  • Anonym (HAHAHAHA)
    Momat skrev 2012-08-25 10:50:07 följande:
    Det är tyvärr sant, de flesta produkter vi kan köpa i matbutikerna är behandlade på ett eller annat sätt. Tyvärr är det jättesvårt att hitta helt rena produkter, och för en allergikerfamilj (som min familj t.ex.) är det väldigt svårt att kunna variera kosten, då olika familjemedlemmar reagerar på allt från mjölkprotein, havre, soja, färgämnen, grönsaker, frukter, besprutningsmedel, nötter, glutamater, vete, gluten och laktos!

Men lyckligtvis ser jag en ny trend, åtminstone där jag bor, med mera ekologiska bönder och odlare. Vi köper allt kött från en ekologisk bonde i grannbyn, och därifrån får vi också en del ekologiska grönsaker och rotfrukter enligt säsong. Utan denna bondes produkter vet jag inte hur vi skulle klara oss i vardagen, då de flesta köttprodukter innehåller så mycket annat än kött!
    Väldigt bra!
    Mer sånt!
    Jag hoppas att det ändras överallt och att människor börjar öppna ögonen..
    Funderar själv på att flytta ifrån storstaden och bli bonde,,, det är läskigt vad vi får i oss.
  • Anonym (HAHAHAHA)
    Ellaria skrev 2012-08-25 11:17:09 följande:
    I helt andra mängder än vad du får i dig genom tandborstning. I USA och England har de flour i dricksvattnet, det kan jag tycka är lite väl illa.
    Flour förstör fantasin..
    Flourtandkärm är sjukt, flour munskölj är sjukt. All flour i alla mängder är sjuk
    som du säger dom sätter flour i vattnet i usa o england..

Allt detta för att FÖRDUMMA oss..

Vi alla behöver VAKNAAAAAAA
  • Anonym (HAHAHAHA)
    Mandel skrev 2012-08-25 11:44:38 följande:
    Tyvärr är det en minoritet i detta land som är beredda att betala för vad det kostar. När folk tillfrågas så är det så himla måna om djurskydd och ekologiskt m.m. men i affären väljer de det som är billigast i alla fall utan hänsyn taget till djurens levnadsvillkor eller grönsakernas odling. Då är det plånboken som uteslutande styr.
    Folk lägger hellre pengarna på märkeskläder, utlandssemester, fredagsmys, inredningsdetaljer osv. Tyvärr!

Jag vill att allt som importeras hit ska ha samma krav på sig som det som odlas och produceras i detta land. Då skulle det inte välla in billiga livsmedel, främst kött...
    Helt sjukt att man inte får odla på samma vis som i ex Spanien för det är emot regelverket och de krav vi har, men det är helt okej att importera ifrån Spanien.
    Har du helt rätt i..

Ja, men egentligen inte så sjukt, för då har dom kontroll på vad vi äter, dom vill att vi ska äta skit och bli förgiftade.
    Om alla skulle börja odla allt själva så skulle dom inte ha kontroll över maten och maten är stor del till hur hjärnan utvecklas och dom vill inte att den ska utvecklas för då skulle dom tappa kontrollen över oss..
    Allt är uträknat..
  • Anonym (HAHAHAHA)
    Anonym (p) skrev 2012-08-25 12:07:20 följande:
    Ja, bäst att ta på sig foliehatten.
    hahaha ja precis, det är en typisk kommentar från de som inte vågar öppna ögonen.. =)
  • Anonym (HAHAHAHA)
    sirisdotter skrev 2012-08-25 13:13:05 följande:
    "dom"  ?   UFO-n  eller....
    ahahHAHA, JA såklart?!!?!?

Våra kära regeringar runt om i världen.

• Anonym (HAHAHAHA)
    sirisdotter skrev 2012-08-25 14:14:02 följande:

Se till att du  får något att säga till om;   agera via politiken du också!    Om du bor i Sverige bor du i en demokrati och behöver inte känna  att "dom"    bestämmer allt över ditt huvud.
    hahaha!!! Vi har inget o säga till om fast vi bor i demokrati o inget o säga till om ifall vi blir politiker...
    Se dom som verkligen jobbat emot, vad som hänt med dom...
    Tex i  Sverige Olof Palme
Svar på tråden Varför proppar ni i ungarna soja??