Inlägg från: Anonym (hmmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmmmm)

Varför proppar ni i ungarna soja??

Alltså förstår inget, vad är det för maträtter som är gjorda av fermenterade soja?

Jag är asiat och är uppvuxen i asien, alla vi känner äter mycket mat som är gjorda från färska sojabönor såsom sojamjölk, wokade sojabönor osv. Så att säga asiater äter bara fermenterade sojaprodukter är absoult inte sant.

• Anonym (hmmmm)
    sirisdotter skrev 2012-08-27 11:38:34 följande:
    Intressant "vittnesmål"!
    eh, snarare 30 års erfarenhet, vilket väger ganska mycket. Är din personliga erfarenhet från kiina annorlunda? isf är det interssant att veta. Sen har jag rest runt ganska mycket i kina, överallt äter man flitigt färska sojabönor , och många dricker sojamjölk från färska bönor dagligen.
  • Anonym (hmmmm)
    sirisdotter skrev 2012-08-27 12:41:04 följande:
    Oj,  du feltolkade mitt inlägg totalt.   Jag menar att det var ett värdefullt inlägg i den här tråden.   Om du klickar  på "Visa endast"   tror jag du kan se att jag försökt fråga Ts ett antal gånger om sojabönor (ej processade till korv,  ost  etc)   är så farliga  (fulla av  bensin etc)   som Ts vill ge sken av.
    Ok jag förstår. Frågan är om TS kanske har rätt... För det känns som nästan var och annan där nere har eller haft cancer. Halva av morsans bekantskapskrets har haft det, eller nåt annat allvarliga sjukdom. Kanske finns ett samband? Jag säger inte att de fick cancer enbart pga det, men det kanske har bidragit? vem vet.
Svar på tråden Varför proppar ni i ungarna soja??