Varför proppar ni i ungarna soja??
Anonym skrev 2012-08-25 15:43:48 följande:
Med "chipshistorien" så menar du akrylamid. Det är bevisat att det bildas akrylamid, som är mycket giftigt, i chipsen under tllverkningen. Men i små mängder, så små att det är "osäkert" om det är farligt. Men å andra sidan, det finns potenta gifter som man kan bli sjuk och t o m dö av, i mycket små mängder. Sen finns det något som heter cocktail-effekten också. Det innebär att lite gift här, lite annat gift där, osv, tillsammans bygger upp en kemikalie-cocktail i kroppen som KAN var skadlig. Så varför ta risken och äta gifter i onödan? Jag äter sällan chips, men några stycken som tilltugg på en fest har nog ingen dött av.varför ta risken med allt det i onödan? varför överhuvudtaget ta risken med att leva överhuvudtaget!? man kan ju dö av det!
nej precis, det är väldigt få människor som dör av det, och det är väldigt få personer som äter tillräkligt av dom saker vi äter dagligen av för att dö av det, dessutom har alla människor olika tåligheter (jag tex, kan ta en dos av Järn som du skulle bli väldigt sjuk av, men för mig är det nödvändigt för att leva.)
och det är väldigt få som dör av en rad andra saker, dom flest vet faktiskt att risken finns, med allt även om dom inte vet hur eller varför, men vi har själva rätten att välja vad vi vill göra och äta