Anonym skrev 2012-08-26 11:01:42 följande:
Och det missar hela sakfrågan, fattigdom, dvs hushållens inkomster relaterat till konsumtionen. Den där rapporten redovisar bara antalet kronor men inte vem som konsumerar. Det närmaste man kommer inkomster var den subjektiva frågan hur nöjda de var. Gör om och gör rätt.
Nej då, jag missar inte det. Jag vet att vissa familjer är fattiga.
Att vara fattig är ingen ursäkt för att skita i vad man stoppar i sina barn tycker jag.
Bambusa skrev 2012-08-26 11:10:54 följande:
barnkliniken rekoenderade inte att prova med får eller getost iaf, isf kanske senare.. jo, hon har tit utan ost ibland med, men eftersom hon är så stor så vill hon ibland ha lika som oss andra.. hon blir 4 nu snart, en har varit tidig i prat och förståelse.. är väldigt lillgammal.. men förutom en skiva i månaden elelr vad de blir av den osten så är ja försiktig med soya, då de är lätt att bli allergisk mot soya med för mjölk-barnen.. men de smyger sig in i köpa saker, spår av soya ser ja ofta när ja läser på förpackningar.. sempers mjölkfria välling är baserad på soya, den smakade hon en gång och höll på kräkas, så enagos vart de.. hoppas på att de växer bort, och att hon åtminstånde klarar sig på laktosfritt, då finns de så mkt bättre allternativ.. även om de börjar bli bättre utbud på helt mjölkfritt med..
Jag hoppas det löser sig för er och att hon snart kan äta laktosfritt i alla fall.