• Anonym (Mamma)

köpa två stycken Ipad till barnen 2 år och 4 år??

Hej, jag har två barn på 2 år och 4 år. På mitt jobb använder vi oss av ipads och det är mitt ansvar att ha dom med mig efter jobbet hem.

Mina barn brukar leka med ipadsen ibland eftersom jag har två stycken till jobbet, dock låter jag dom inte leka med dom hela tiden eftersom jag inte vill att dom ska fästa sig vid sånt i tidig ålder ja ni vet..

Min sambo däremot tycker annorlunda, han vill köpa TVÅ ipad till våran två åring och fyra åring! Jag tycker det är helt galet.

1. För att jag har två ipads från jobbet som dom leker med
    2. För att dom är dyra.
    3. För att det inte är barnleksaker
    4. För att jag inte vill att dom ska bli beroende av sånt

Ja, skulle gärna vilja ha andras åsikter angående detta, hur tänker ni? Glad 

• Svar på tråden köpa två stycken Ipad till barnen 2 år och 4 år??
  • Maskot

Ser inte riktigt behovet- eftersom ni redan har tillgång till dessa. Men har man pengar över som man inte vet vad man ska göra med- så är det väl bara att köpa!

• Takex

Både jag och min man är väldigt mycket för teknologi, jag har även utbildat mig inom det hela och mannen min har en ipad men våran son kommer inte få några ipads, iphones, inågot alls. Om han visar intresse för sin pappas kan han få låna ibland när han är större och det räcker. Jag tycker bara inte att det känns rätt, det måste finnas något kvar för när dom kommer upp i en ålder då det känns mer lägligt att introducera sånt. Han får nöja sig med leksaker tills dess. Jag förstår fullt att du inte vill köpa två stycken till två så små barn.

• BymBym

Låt dem dela på en. Bra att lära sig samsas och dela på saker

• Kaosmamma

Ja skaffa en eller två egna :) vi har 4 barn och två ipads men är tre sv fyra som använder dem, och de har absolut inte blivit beroende... Det blir vad man gör det till och finns så otroligt fina appar i olika kategorier och de kan utvecklas massor! Använd med måtta som allt annat :)

Jag har ju skapat två topplisteappar (ipad och iphone) så dessa kan du ju börja med isf ;)

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• TeamCaz

Kurios är jag intresserad av att köpa till min son Gjorda för just barn, dock lika dyra som ipads, men går inte sönder lika lätt.

Sen räcker det väl med en som dom kan dela på? Då blir dom inte så beroende av dom o dom får lära sig att dela med sig

Jag Älskar Min Fina Familj
  • vampyria2

MIn fyra åring har en egen och det är toppen tycker jag, han får naturligtvis inte använda den hela tiden utan vi best'mer när det passar.
    Han har lärt sig massor med hjälp utan den så jag kan absolut rekommendera er att låta barnen ha en om ni ha råd.

• Anonym (Mamma)

Men jag har ju ipads som ligger här hemma varje dag som jag inte ens använder, utan det är enbart barnen som gör det. Dom tjatar hela tiden om att få leka med ipadsen och dom vill sen inte släppa taget om dom alls.

Tycker det är otroligt onödigt att behöva köpa ipads när jag har två stycken som jag tar hemma varje dag efter jobbet men ja, min sambo vill att vi ska köpa en till 2 åringen och en till 4 åringen.. Känns så onödigt. Obestämd

Svar på tråden köpa två stycken Ipad till barnen 2 år och 4 år??