Anonym (MEN) skrev 2012-09-06 09:57:10 följande:
där ligger så mycket mer bakom som du inte har en susning om och tro mig, jag är inte boven i detta dramat. så du tycker jag ska släppa iväg det viktigaste jag har till en person jag inte känner och som inte ens kan vara vuxen nog till att prata med den andra föräldern? att man inte minst för barnet skull ska kunna kommunicera? att han har haft chansen att umgås och prata med barnet när hon varit hos sin farmor och han har varit där också och det enda han sa va hej och hej då? och totalt låtsades som barnet inte fanns! att barnet själv känner sig totalt ignorerad! är det så man vill umgås med sitt barn, så kan mitt barn vara utan det!
Sure, men även pappan har sin version, och stämmer han dej har han garanterat en annan bild på hur frikostig och villig du vart att hans barn ska få ha en bra relation och träffa honom, de kan jag slå vad om. Vad sanningen är kommer nog fram i tinget.
Visst finns de knepiga föräldrar som barnen inte bor med men de brukar ligga mer bakom än va man ser vid första blicken eller hör vid första diskussionen. Hoppas barnet får en bra kontakt med sin pappa.