Är du bipolär typ 2 och kan hjälpa mig svara på några frågor? SE HIT!
Jag har börjat fundera på om jag lider av bipolär sjukdom typ 2 och undrar om någon därute kan berätta lite för mig hur ni mår och hur era symtom ser ut? Jag kan berätta lite kort om mina...
Jag känner mig ofta väldigt nedstämd, trött och deppig i perioder och livet känns väldigt meningslöst. Jag har inte lust med någonting då. Jag är även väldigt kraftig i humöret och tappar lätt humöret och blir irriterad och arg. Söker nästan konflikt. Det kan vara så ett tag och sen kan det helt plötsligt utan anledning kännas bra igen. Det kan gå på nån minut från att jag varit nere nån vecka tills jag blir jättepositiv och känner mig pigg och får för mig att storstäda och fixa med saker och styra. Jag får då väldigt bra självkänsla och känner att jag klarar vad som hellst. Och sen lika fort kan det vända igen. Jag har märkt att det blir värre av för lite sömn och stress.
Jag vet ju inte om det kan vara detta och jag ska söka läkare har jag tänkt men ni som har fått en lidrigare diagnos får gärna berätta om ni känner igen er och fylla på med "symtom". Det vore skönt att känna igen sig i att fler känner som jag.