• Anonym (?)

Undergivna tjejer överrepresenterade på FL?

En sak jag undrar när man läser inlägg här verkar det var väldigt många tjejer som är undergivna eller i alla fall önskar sig en dominant kille. Betydligt mer än i verkligheten. Har varit med 45 tjejer och av dom är det kanske 2-3 som sagt sig tända på att vara undergivna. Klart att det är en del som inte berättat men eftersom jag brukar säga jag gillar vara dominant borde de ha sagt att de är undergivna.

• Svar på tråden Undergivna tjejer överrepresenterade på FL?
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2012-08-26 16:09:53 följande:
    En sak jag undrar när man läser inlägg här verkar det var väldigt många tjejer som är undergivna eller i alla fall önskar sig en dominant kille. Betydligt mer än i verkligheten. Har varit med 45 tjejer och av dom är det kanske 2-3 som sagt sig tända på att vara undergivna. Klart att det är en del som inte berättat men eftersom jag brukar säga jag gillar vara dominant borde de ha sagt att de är undergivna.
    Det är denna typ av personer som söker sig till "sexforum" och de är inte på något sätt representativa för hur det ser ut i "verkligheten". Det är t.e.x. svårt att finna så många analsex-älskande tjejer där ute, som man får intrycket av här ..
  • Ernst Hugo

Nej jag tror inte att ug-kvinnor är överrepresenterade på FL. Däremot tror jag att FL numera har blivit en svenks blinkfyr för strömningar i det svenska familjelivet.

De svenska kvinnorna (om man tu talar i så svepande termer) är och har i vissa avseenden alltid varit bra på att erövra rätten till egen integritet. Oavsett om det innebär viljan till att bli smiskad och ägd av sin man, gå hemma med vårdnadsbidrag i nymoralismens högborg, eller leva queer med raw som altartavla. Solig  
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • SeaDragon

Svårt att avgöra om de är fler här än i verkligheten (de flesta sextrådar handlar trots allt om andra saker), men man ska komma ihåg att det finns många män som också gillar att vara undergivna sexuellt, eller växla. Men eftersom 80-90 procent av de aktiva medlemmarna här verkar vara kvinnor, är det inte så konstigt att betydligt fler kvinnor skriver om sånt också.

• råttfångaren

Jag tror helt enkelt att många av dem har hittat varandra och därför känner att de kan prata mer öppet om det än vad de hade kunnat annars. Jag vet inte om det finns fortfarande, men det fanns ju en tråd som var ganska aktiv och antagligen kom upp vid googling, det kan ju också ha lockat till sig nytt folk på forumet.

• SeaDragon
    Sen kan man ju fråga sig hur stol andel av FL:s medlemmar som på en direkt fråga skulle svara att de är ug? Alltså bara för att de verkar vara många här, är det ju inte säkert att det är så. Du skriver 2-3 av 45. Det ger 5-10 procent. Fler än så tror jag inte skulle svara att de var ug här, lika många skulle kanske svara att de gillar att vara dominanta eller växla eller inget av det.

FL är ett stort forum med tusentals aktiva medlemmar. Jag har också till viss del reagerat på alla "smisktrådar" och dyl (särskilt den senaste tiden?) men jag har också sett nick som återkommer i dessa, eller man känner igen stilen på hur en del skriver etc. Gissningsvis handlar det om ett mindre antal medlemmar som deltar i samma trådar. Precis som i många andra trådar (inte bara sex) beroende på vad man har för intressen eller preferenser etc... 
  • råttfångaren

En sak som skulle kunna påverka är ju att just när det handlar om roller som undergivenhet eller dominans, så blir det mer att diskutera och reflektera kring. 

• EvilEye

I stort sett alla tjejer jag träffat har varit undergivna, i olika grader.

Twisted mind.. beware.
  • Grappa

Eftersom jag själv startade just en ug-tråd idag borde jag kanske svara? Undergivenhet i sängen är inget man diskuterar med kreti och pleti. Alltså får man söka sig till forum för att diskutera anonymt.

• SeaDragon

Av de ca 10 killar jag har haft (både kortare och längre förhållanden inräknat) har tre haft dominanta drag. Övriga var inte uttalat dominanta men kunde tänka sig att pröva både det och att vara ug, utom en som var mer åt ug-hållet.

Själv är jag öppen för båda delarna så länge det inte är för grovt.

Kan tillägga att av alla dessa var det bara en som inte respekterade mina gränser men han var ett svin på andra sätt också, det blev inte långvarigt. Och han var INTE en av de "dominanta", utan en av de andra, SK "vanilj"... De tre som sade sig tända på dominans var ändå respektfulla och jäkligt bra i sängen, gjorde inget mot min vilja. (Grejen för dem är ju att även partnern ska njuta och må bra!)

• SeaDragon
    Grappa skrev 2012-08-26 18:19:29 följande:
    Eftersom jag själv startade just en ug-tråd idag borde jag kanske svara? Undergivenhet i sängen är inget man diskuterar med kreti och pleti. Alltså får man söka sig till forum för att diskutera anonymt.
    Det förstår jag, jag diskuterar inte heller mina sexvanor med kreti och pleti och jag är varken undergiven eller (nämnvärt) dominant.

De flesta ämnen här handlar ju inte om ug utan behandlar allt från analsex till preventivmedel och samlevnadsproblem... Det finns många människor som inte kan eller vill prata om sådant med sina vänner och bekanta. 
  • Anonym

Finns nog inte fler som är ug här på FL än på andra ställen

• CountryLife
    Ernst Hugo skrev 2012-08-26 17:10:05 följande:

Nej jag tror inte att ug-kvinnor är överrepresenterade på FL. Däremot tror jag att FL numera har blivit en svenks blinkfyr för strömningar i det svenska familjelivet.

De svenska kvinnorna (om man tu talar i så svepande termer) är och har i vissa avseenden alltid varit bra på att erövra rätten till egen integritet. Oavsett om det innebär viljan till att bli smiskad och ägd av sin man, gå hemma med vårdnadsbidrag i nymoralismens högborg, eller leva queer med raw som altartavla. Solig  

Jag håller delvis med, i mycket generella ordalag är det säkert så att kvinnor har en stark integritet och väljer att leva såsom de faktiskt önskar (om inte annat, via forum, i teorin). Men i denna önskan finns det ett grundläggande stråk av att vilja behaga (mannen). En enastående förmåga till anpassning. Om männen vill ha en undergiven kvinna så kan vi anpassa oss till det, om de vill ha någon att idealisera medans de går ut i krig så kan vi väl kliva upp på den pidestalen, vill de att vi kvinnor ska vara cyniska så ska vi nog kunna ordna även det. Med andra ord kanske frågan inte så mycket är om undergivna kvinnor är överrepresenterade här, utan snarare om dominanta män är det?
  • Anonym

Är undergivna tjejer motsatsen till övergivna tjejer?

Svar på tråden Undergivna tjejer överrepresenterade på FL?