• Anonym (orka)

hur orkar man?

jag måste skriva av mig bara.
    har haft en ganska infekterad relation till min dotters far i ungefär två år nu, allting eskalerade när han träffade sin tjej. vi har varit en omgång till familjerätten där vi upprättade ett umgängesavtal som har funkat ganska bra fram tills nu.

pga att min skola kommer krocka med tiden ville jag ändra den men fick tvärnej och ett argt mail om hur dum jag är etc etc.

idag hämtade jag vårt barn och fick av henne veta att hon hade löss, hon började skolan denna vecka.
    hade helt missat det och skäms jättemycket för det.
    fick då ett argt mail återigen om hur lat jag är och hur jävla dum jag är som missar en sån sak.

såhär är det mer eller mindre alltid,
    mail med personangrepp. och jag orkar bara inte längre.
    jag blir jätteledsen, det tär på mig att få höra hur värdelös jag är.
    så idag fick min dotter se mig ledsen pga hennes pappa.

hur ska jag orka det här?
    och vad kan jag göra?

jag är skyldig att informera honom om allt som har med vårt barn att göra men när jag mailar blir det ofta svar som direkt kränker mig som person.
    när vårt barn har velat ringa honom så har han anklagat mig för att använda barnet som en slags mellanhand?

det är så jävla jobbigt bara.
    ska ringa familjerätten imorgon och säga att jag inte orkar mer.
    jag kan inte träffa dom här människorna när jag lämnar. jag orkar inte.

hur fan orkar ni andra som blir påhoppade och motarbetade mer eller mindre hela tiden? 

• Svar på tråden hur orkar man?
  • Anonym
    Anonym (orka) skrev 2012-08-26 19:35:01 följande:
    jag måste skriva av mig bara.
    har haft en ganska infekterad relation till min dotters far i ungefär två år nu, allting eskalerade när han träffade sin tjej. vi har varit en omgång till familjerätten där vi upprättade ett umgängesavtal som har funkat ganska bra fram tills nu.

pga att min skola kommer krocka med tiden ville jag ändra den men fick tvärnej och ett argt mail om hur dum jag är etc etc.

idag hämtade jag vårt barn och fick av henne veta att hon hade löss, hon började skolan denna vecka.
    hade helt missat det och skäms jättemycket för det.
    fick då ett argt mail återigen om hur lat jag är och hur jävla dum jag är som missar en sån sak.

såhär är det mer eller mindre alltid,
    mail med personangrepp. och jag orkar bara inte längre.
    jag blir jätteledsen, det tär på mig att få höra hur värdelös jag är.
    så idag fick min dotter se mig ledsen pga hennes pappa.

hur ska jag orka det här?
    och vad kan jag göra?

jag är skyldig att informera honom om allt som har med vårt barn att göra men när jag mailar blir det ofta svar som direkt kränker mig som person.
    när vårt barn har velat ringa honom så har han anklagat mig för att använda barnet som en slags mellanhand?

det är så jävla jobbigt bara.
    ska ringa familjerätten imorgon och säga att jag inte orkar mer.
    jag kan inte träffa dom här människorna när jag lämnar. jag orkar inte.

hur fan orkar ni andra som blir påhoppade och motarbetade mer eller mindre hela tiden? 
    Jag blir motarbetad hela tiden. Min dotters pappas tjej lägger sig i hur pappan ska vara när han träffar henne med stödperson. Han ljuger o ha sig hela tiden.
  • Anonym ()

Man bara fortsätter . Som skilsmässobarn (vixen idag) så är mitt råd till dig att bara bitta ihop försök vaa trevlig, skriver dom något kräbkande ingnorera och fortsätt bara vaa trevlig. Som barn tar man ganska stor skada av att föräldrarna är osams kränker varandra osv. Tänk på att ert barnnär end el av et båda. Kränker du honom kränke du barnet. Barn tar åt sig. Och skulle ni senare ha vårdnatstvister så framställs du inte mogen ifall du kränker honom. Ta inte åt dig av det han skriver eller säger. Min son hade springmask mer en 1 vecka innan jag fatta vad det va. Ochdå va det min farmor som sa det. Första barnet så kan inte alla symptom en på allt barn får, och desutom ar det inte så farligt lite medicin så är det klart samma med löss. Min pappa missa mina löss som barn när hi hade vart utomlands min mamma märkte inte heller efter jag kOm tillbaka. De va min mormors dåvarande man som märkte och sa till. Mina föräldrar var inte sämre för det

• Anonym
    Anonym () skrev 2012-08-27 08:46:01 följande:
    Man bara fortsätter . Som skilsmässobarn (vixen idag) så är mitt råd till dig att bara bitta ihop försök vaa trevlig, skriver dom något kräbkande ingnorera och fortsätt bara vaa trevlig. Som barn tar man ganska stor skada av att föräldrarna är osams kränker varandra osv. Tänk på att ert barnnär end el av et båda. Kränker du honom kränke du barnet. Barn tar åt sig. Och skulle ni senare ha vårdnatstvister så framställs du inte mogen ifall du kränker honom. Ta inte åt dig av det han skriver eller säger. Min son hade springmask mer en 1 vecka innan jag fatta vad det va. Ochdå va det min farmor som sa det. Första barnet så kan inte alla symptom en på allt barn får, och desutom ar det inte så farligt lite medicin så är det klart samma med löss. Min pappa missa mina löss som barn när hi hade vart utomlands min mamma märkte inte heller efter jag kOm tillbaka. De va min mormors dåvarande man som märkte och sa till. Mina föräldrar var inte sämre för det

Vi har en stor vårdnadstvist o han har kränkt mig sen tösen var 3 månader. Hon är 2 år o några månader. hans tjej blanda sig i allt. O han har hotat mig alltar gånger att han ska göra allt för att knäcka mig o ta henne ifrån mig- Osv. Finns så mycket mer orkar inte ens ta upp det.
  • Anonym (orka)

ja jag ångrar jättemycket att jag visade för dottern att jag blev ledsen.
    blev bara för mycket. och jag har aldrig sagt ett ont ord om pappan inför henne.
    men jag vet inte, igår rann det väl bara över.

är så jävla less på att vara en slagpåse och få skit av två "vuxna" människor.
    ångrar bittert att jag gick med på att alltid lämna och hämta.
    önskar att jag hade krävt att pappan får hämta på skolan eller på familjecentralen istället så hade vi sluppit all kontakt.

• Anonym (orka)
    Anonym skrev 2012-08-27 08:53:37 följande:

Vi har en stor vårdnadstvist o han har kränkt mig sen tösen var 3 månader. Hon är 2 år o några månader. hans tjej blanda sig i allt. O han har hotat mig alltar gånger att han ska göra allt för att knäcka mig o ta henne ifrån mig- Osv. Finns så mycket mer orkar inte ens ta upp det.
    usch vad jobbigt =(
    har liknande med min dotters pappa,
    eller snarare. han anser att jag ska dansa efter deras pipa så¨att säga.

är så himla jobbigt att hålla god min känner jag bara.
    att svälja skit i x antal år påverkar en till slut =(

• castillo
    Anonym skrev 2012-08-27 08:53:37 följande:

Försök bara vara den vuxna och mogna. Sjunk ibte till hans nivå. När din dotter blir äldre så är det dig hon kommer känna trygghet hos. Spara alla hans hot och allt on de kommer på mail. Det kan du senare andvända vid eventuella rättegångar osv. Han förstår bog inte att han skadar mer erat barn en dig. Eller så är hämd mer viktigare för honom. Ingnorera honom, visa dig inte sårbar inför honom. Ingen kommer ta ifrån dig ditt barn ifall du är en bra mamma och ger ditt barn ett tryggt hem. ( ekonomi spelar ingen roll) seb kan du ringa soc och be om hjälp inte att ta ifrån honom barnet men att ni inte kan komunisera och det skadar erat barn. Du framstår då som mogen och ansvarig. Det krävs extremt myckett för att barn ska bli omhändetagna ( egen erfarenhet) så oroa dig inte för det.
  • Anonym
    castillo skrev 2012-08-27 09:07:22 följande:

Försök bara vara den vuxna och mogna. Sjunk ibte till hans nivå. När din dotter blir äldre så är det dig hon kommer känna trygghet hos. Spara alla hans hot och allt on de kommer på mail. Det kan du senare andvända vid eventuella rättegångar osv. Han förstår bog inte att han skadar mer erat barn en dig. Eller så är hämd mer viktigare för honom. Ingnorera honom, visa dig inte sårbar inför honom. Ingen kommer ta ifrån dig ditt barn ifall du är en bra mamma och ger ditt barn ett tryggt hem. ( ekonomi spelar ingen roll) seb kan du ringa soc och be om hjälp inte att ta ifrån honom barnet men att ni inte kan komunisera och det skadar erat barn. Du framstår då som mogen och ansvarig. Det krävs extremt myckett för att barn ska bli omhändetagna ( egen erfarenhet) så oroa dig inte för det.

Tack för du lyssnar, han träffar sitt barn med stödperson en gång i veckan. i 2 timmar då kan man hålla masken. När han har träffat h enne här så har han bara gått rakt in o dratt upp henne det har satt spår i min dotter nu när nån ska ta upp henne så direkt har hon gråtit. Men men.

De ska göra en utredning för jag o pappan kan inte samarbeta jag har försökt men han gör emot mig om jag säger t.ex inte ta dem blöjor nu sa jag bara tex då gör han tvärtom.

• Anonym

Fy fan. Ingen har rätt att kränka dig och du ska inte behöva ta det. Det du ska göra är att alltid själv uppträda korrekt och aldrig sjunka till hans nivå och sedan ska du kräva respekt. Kör hämtningar och lämningar på förskolan och sköt all kommunikation skriftligt så att du kan spara det. När du har en bunt med kränkande mail på hög kan du ta upp detta för diskussion på familjerätten och kräva att dom slutar med det.

• castillo
    Anonym skrev 2012-08-27 09:12:37 följande:
    Tack för du lyssnar, han träffar sitt barn med stödperson en gång i veckan. i 2 timmar då kan man hålla masken. När han har träffat h enne här så har han bara gått rakt in o dratt upp henne det har satt spår i min dotter nu när nån ska ta upp henne så direkt har hon gråtit. Men men. De ska göra en utredning för jag o pappan kan inte samarbeta jag har försökt men han gör emot mig om jag säger t.ex inte ta dem blöjor nu sa jag bara tex då gör han tvärtom.  

Han värkar omogen och Hans beteende leder bara till mer avstånd mellan han och eran dotter. Tycker värkligen synd omnbarn som hamnar i kläm. Va du en toppen mamma och ge henne överöstat med kärlek så att hon aldrig tvivlar på att det är henne det är fel på. . Jag hoppas att det värkligen går bra för er . Men som sagt va bara en bra mmamma så kommer allt att gå bra, vill han vara ett röttägg så får han vara det. Det kommer han att betala senare i livet för en vaker dag. Sattsa din energi till att ha god relation till din dotter det behöver och förtjänar ni båda två. Och säger det igen soc tar inte ifrån ett barn från en bra förälder. Lycka till
  • Anonym
    castillo skrev 2012-08-27 23:35:41 följande:

Han värkar omogen och Hans beteende leder bara till mer avstånd mellan han och eran dotter. Tycker värkligen synd omnbarn som hamnar i kläm. Va du en toppen mamma och ge henne överöstat med kärlek så att hon aldrig tvivlar på att det är henne det är fel på. . Jag hoppas att det värkligen går bra för er . Men som sagt va bara en bra mmamma så kommer allt att gå bra, vill han vara ett röttägg så får han vara det. Det kommer han att betala senare i livet för en vaker dag. Sattsa din energi till att ha god relation till din dotter det behöver och förtjänar ni båda två. Och säger det igen soc tar inte ifrån ett barn från en bra förälder. Lycka till

Tack så jättemycket. De ska göra en utredning o så får vi se hur det slutar..
Svar på tråden hur orkar man?