• Anonym (nej!)

hur orkar man?

Åh vad jag lider med dig TS. 
    Har varit i samma karusell i ett antal år och i dagsläget fungerar det faktiskt bra.

Jag håller inte med de som säger att du ska bita ihop.
    Du ska inte behöva ta sån där skit.
    En mogen och sund människa vill väl inte att ens barns mamma ska må dåligt?
    Det påverkar ju faktiskt hans barn när du är med det?

Jag tycker du ska kontakta familjerätten eller någon annan och kräva att ni ändrar så att lämning och hämtning sker via fritids eller någon kontaktperson. Kan dom inte ordna det, kanske du kan prata med en vän eller familjemedlem som följer med många av gångerna som stöd.

Sen tycker jag gott och väl du kan visa hans mail för familjerätten och om dom inte tror dig.
    Det är ju inte meningen att du ska behöva ta skäll och känna dig kränkt på det där viset!

Ni behöver inte tycka om varandra men för barnets skull bör ni behandla varandra med respekt.
    Det är ju trots allt barnet som kommer i kläm och får lida.

Hoppas verkligen det löser sig för dig, vet precis hur tungt det där är och man kan bara inte leva så! 

• Anonym (nej!)
    Anonym skrev 2012-08-28 08:19:49 följande:
    Pratar du med mig. eller kanske inte
    Var väl främst till TS men gäller ju alla som är i samma situation.
    Man kan gå ner sig totalt av att ha så mycket bråk runt hämtning och lämning.
    Vet själv att jag hade ont i magen redan flera dagar innan det skulle bli byte förut.
    Hände något med sonen, smått som litet så vart jag nästan mer nervös över exets reaktion än jag vart nervös för det som hänt barnet. Då insåg jag verkligen hur störd våran kontakt var.

Man måste bita ifrån ordentligt!
    Om inte det fungerar, eller om man inte vågar, så måste man ta hjälp utifrån.
    Barnen tar väldigt mycket stryk av att ha föräldrar som inte kan samsas.
    Det gjorde iaf mitt barn. 
  • Anonym (nej!)
    Anonym (orka) skrev 2012-08-28 08:47:00 följande:
    tack för ditt inlägg!
    jag ska kämpa för det, jag orkar verkligen inte ha det såhär längre. 
    Nej jag förstår det!
    Är det så att du är rädd för ditt ex? 
Svar på tråden hur orkar man?