• Krila

Hur är storlekarna på Pop mammakläder?

Köpte för ett tag sedan ett par mammaleggings i xl, som var jättestora trots att jag har l-xl i vanliga kläder.

Är nu på jakt efter en höstjacka och kollar på begagnat och undrar över storlekarna på pops mammajackor, är det samma med dom, att dom är lite stora i storlekarna?

Deras barnkläder upplever jag väldigt skiftande i storlek.

• Svar på tråden Hur är storlekarna på Pop mammakläder?
  • soda

Jag tycker i regel alla mammakläder jag köpte förra hösten från PO.P var åt det större hållet. Köpte parkasen i xl och tyckte den var mer åt det normala hållet (jämfört med byxor/kjolar).  Sen har jag förstått att det är olika från årsmodeller.

• bepoe

De kläder jag har haft från pop har varit mycket stora i storleken.

• Apotheosis

Jag har inte testat deras jackor men deras jeans är lite stora i storlekarna, inte jättestora men lite stora. (köpte två par i stl 34 av helt olika modeller och bägge var som stora 36:or).

Om du vill fynda en jacka billigt från någon hemsida (eller blocket eller tradera eller någonting sådant) men har en butik som säljer Po.p i närheten tycker jag du skall åka/gå dit och prova jackan (eller andra liknande jackor av samma märke om du letar efter en modell som inte säljs i butik längre) och sedan beställa den från den billigare sidan eller köpa begagnat. Då får du den i rätt storlek och det kostar ingenting att prova även om många lokala butiker med Po.p är jättedyra jämfört med många hemsidor (och absolut mycket dyrare än begagnat). :)

• Krila

Jag har redan köpt en begagnad på tradera. enligt säljaren så var den stor i storleken. Borde komma med posten inom ett par dagar. Passar den inte får jag sälja den vidare på tradera...

• Angels76

Har provat jeans. Jag är 178, kurvig med rumpa och lår. Mig passade POP byxorna inte alls. För långa(!!) och +5 cm löst runt magen men jätte tajta ben.  Passar nog bäst för raka, smala figurer.

Svar på tråden Hur är storlekarna på Pop mammakläder?